ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש מאזרחי ישראל להימנע מטיסות לחוץ לארץ עקב התפשטות וריאנט האומיקרון בעולם, אלא שמשפחתו שלו המריאה אתמול (רביעי) לחופשה משפחתית בת כמה ימים בחו"ל.

בלשכת ראש הממשלה פנו לרעייתו של בנט, גילת, וביקשו ממנה לבטל את הנסיעה - אך לטענת גורמים בלשכה היא סירבה. בסביבת ראש הממשלה מבינים כי מדובר באירוע שפוגע באמון הציבור ואף מעורר זעם מצד שרים בממשלה שנאלצו לבטל טיסות בעקבות הנחייתו של בנט.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן מסיעת יש עתיד, התייחסה ב"חדשות הבוקר" לנסיעתם של גילת והילדים: "לגבי הנראות, אני גוזרת על עצמי שלא רק שאנחנו לא טסים, אלא אפילו לא נלך לאירועי הפסטיגל או לאירועים המוניים כמסר לציבור. זה הזמן לשמור על זהירות, ומעבר לזה אני לא נכנסת לעניינים המשפחתיים שלהם".

"ראש הממשלה עומד בהנחיות ולא עשה דבר שסותר את ההנחיות. הוא לא משנה את החלטתו כל שני וחמישי", המשיכה השרה כהן, "האם היה מקום להחמיר יותר? אני באופן אישי חושבת שכן. החלטת אשת ראש הממשלה היא עניין אחר, לא דיברתי איתה ולא מתפקידי לעמוד כאן ולהסביר את השיקולים שלה".

ההתנהלות שלכם מבלבלת את הציבור - מצד אחד ראש הממשלה ממליץ לא לנסוע לחו"ל, מצד שני שר החוץ יאיר לפיד נוסע לביקור פרטי ועכשיו גם משפחת בנט. לא נבחרתם כדי לעשות שינוי בטיפול במגפה?
"אני מציעה לא לשפוך את התינוק עם המים. מדיניות ממשלת ישראל בניגוד לסבבים הקודמים מאוד ברורה. אין לנו סיטואציה כמו בעבר שבכל בוקר משנים את ההנחיות, שבעלי עסקים הולכים לישון בלילה ולא יודעים אם בבוקר ייפתחו את העסק ותלמידי ישראל הולכים לישון מבלי לדעת אם בבוקר יילכו לבית הספר. אנחנו מגבילים את הכניסות לארץ כדי להימנע ממצב שבו וריאנט בלתי הפיך, עוקף חיסון ומאוד מדבק ייכנס לארץ, אבל לא נסגור לגמרי אלא נחמיר את הבדיקות ונמנע כניסה של זרים".

הציבור רוצה דוגמה אישית מהממשלה - ואת זה אתם לא נותנים.
"דוגמה אישית זה חשוב, אבל הנושאים הכי חשובים וליבתיים שהציבור זקוק להם זה יציבות, תקציב ומינוי בעלי תפקידים שהתפקוד שלהם מציל חיים. בדברים האלה מילאנו את ההבטחות שלנו בצורה מאוד מרשימה בעיניי. הממשלה הזו היא בגדר נס חנוכה, זה שיש תקציב וממשלה מתפקדת זה לא מובן מאליו".