יולי אדלשטיין, יושב ראש הכנסת ומספר שתיים ברשימת הליכוד, התייחס הבוקר לדבריו של אריה דרעי שנאמרו במהלך כינוס רבנים המקורבים לש"ס ופורסמו במהדורה המרכזית של חדשות 12. דרעי טען כי בכירים בליכוד פנו אליו בערב פיזור הכנסת וניסו לשכנע אותו ללכת על מהלך להקמת ממשלה בלי נתניהו: "בכירים בליכוד אמרו לי, 'למה אתה נותן לו גיבוי עד הסוף? בוא ניתן לנשיא להטיל את זה על מישהו אחר'", סיפר דרעי.

"שמעתי את הספינים האלה. אצלנו בליכוד מי שרוצה להיות היושב ראש שיתכבד, ירוץ בבחירות ויבחר", אמר אדלשטיין ב"חדשות הבוקר", אף אחד לא יקבע לליכוד מי עומד בראש המפלגה. הליכוד החליט שבנימין נתניהו עומד בראש הליכוד".

יאיר נתניהו האשים אותך לא מזמן בניסיון פוטש נגד נתניהו.
"הוא גם מחק את הציוץ הזה למיטב זכרוני. אני שומר שבת ובכלל לא הייתי עד לכל הדרמה הזאת, שמישהו צייץ ומחק. פתחתי את החדשות אחרי השבת וראיתי שהוכתרתי כראש הממשלה, אבל היחידים שיכולים להכתיר אותי כראש ממשלה הם מתפקדי הליכוד. אף גורם אחר לא יכול לדבר לא על פוטשים ולא על קשרים או שום דבר אחר".

אבל אם יקרה מצב ש-70-80 חברי כנסת יבואו אליך ויבקשו ממך להוביל את הממשלה?
"אני אומר לא לחרמות אישיות. אני יכול להבין הבדלים אידאולוגיים, יכול להבין חילוקי דעות, יכול להבין למה הליכוד לא יישב עם הרשימה המשותפת, אבל לא להתעסק עוד פעם עם חרמות אישיות של איש כזה או אחר".

אדלשטיין לא שלל הקמת ממשלת אחדות עם מפלגת כחול לבן: "אנחנו לא מחרימים אף מפלגה. השאיפה שלנו מבחינה אידאולוגית ומבחינת מדיניות היא הגעה לקואליציה טבעית של 61. אנחנו בקרב קשה על כל קול וכל מנדט, דואגים שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ובעזרת השם נגיע ל-61 ונקים קואליציה טבעית. לאחר מכן, אף מפלגה לא פסולה אם היא יכולה לחיות עם קווי היסוד שלנו. צריך לפנות לכל מפלגה ציונית רצינית שמוכנה פלוס מינוס על סמך קווי היסוד להיכנס למשא ומתן ולהגיע לממשלה כמה שיותר רחבה. זו תהיה הסיטואציה האידאלית אם תהיה מניית הזהב שהיא קואליציה טבעית".

אתה פוסל על הסף רוטציה של נתניהו וגנץ על ראשות הממשלה?
"כאן אנחנו כבר בסיטואציה אחרת לגמרי של משא ומתן. הניסיון שלי לחסוך מאיתנו את הבחירות האלה ולהכניס את כל מנהיגי המפלגות לחדר שידברו אחד עם השני ויגיעו למכנה המשותף לא צלח. לצערי הרב לא הצלחתי אז אבל בתסריטים שונים אני חושב שכולם צריכים לדבר עם כולם ולהפסיק עם החרמות האישיות, זה לא מוביל לשום דבר טוב".