העיר אשקלון סופגת בסבב הזה מטחי רקטות כבדים ובלתי פוסקים, שגובים מחיר בחיי אדם. שלשום, נהרגו שתי נשים תושבות העיר כתוצאה מפגיעה ישירה בבתיהן - סהומיה סנטוש, מטפלת סיעודית בת 32 מהודו, ואישה בשנות ה-80 לחייה.

בנוסף לאובדן הקשה בנפש, מאות הרקטות ששוגרו לאשקלון בימים האחרונים גרמו גם לנזקים כבדים מאוד ברכוש ולבתים שלמים שנהרסו, כמו זה של לאה ומיטל גלאם.

ביתן של מיטל ולאה נפגע מרקטות פעמיים, יומיים ברציפות. "הפעם הראשונה הייתה בשיגור שלשום, כשהעוזרת נהרגה. זה קרה בגב של הבית שלנו, וכל הצד האחורי של הבית ניזוק", תיארה לאה ב"חדשות הבוקר", "במזל לא היינו בבית, אני הייתי אצל בתי והבת הגדולה שלי הייתה בבית שלה עם ילדיה".

"לא יכולנו לישון בבית אחרי זה, כי הדוד התפוצץ וכל הבית היה מוצף במים", סיפרה לאה, "לא היה חשמל, לא היה מים, כל הזגוגיות בצד האחורי של הקומה העליונה התנפצו, חדר השינה נהרס. הלכנו לישון אצל גיסתי ולמחרת חזרנו הביתה וחיכינו למס רכוש. הם הגיעו, סרקו את המקום, והילדים ניקו והרימו את מה שהיה פה".

הבית שנפגע פעמיים מרקטות, יום אחרי יום (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הבית ההרוס | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אתמול בשעות הצהריים, רקטה נחתה פעם נוספת בסמוך מאוד לבית - והנזק שנגרם לו היה גדול מאוד. בזכות העובדה כי לא שהו בבית באותם רגעים, ייתכן כי חייהן ניצלו. "בצהריים שוב היה שיגור, הפעם לבית של השכן ממולנו. הבית שלו הלך כליל והחלק הקדמי של הבית שלנו נהרס, הכל זכוכיות ורעפים".

השתיים טענו כי ההתנהלות מול מס רכוש איטי ומסורבלת. "עזבנו את הבית כמו שהוא, פרוץ ובלי חלונות. לא הייתה לנו ברירה, אי אפשר להיות בבית", סיפרה אתי, "אנחנו מחכות עכשיו שיגיעו שוב ממס רכוש ויעריכו את הנזק, על מנת שנוכל להכניס לפה חברה שתסדר את העניינים - ואז נוכל לחזור הביתה".

הבית ההרוס באשקלון (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
הבית ספג פגיעת רקטה - פעמיים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

"ביום הראשון מס רכוש הגיעו, אבא שלי ואני היינו איתם וכשהם הלכו ישבתי ואספתי זכוכיות וגרפתי כמויות אדירות של מים, במשך ארבע שעות", תיארה מיטל, "עכשיו אנחנו כבר פעם שנייה מנסים להשיג אותם ואין מענה. אנחנו ממתינות, עד שהם מגיעים לוקח זמן".