אופק צארום פתח בשנת 2017 את מכון הכושר "אולימפוס" בירושלים ולא דמיין ששלוש שנים אחר כך ייאלץ לגור במכון ולהעביר את הלילות הקרים כשהוא ישן על מזרון ספורט, זאת עקב קשיים כלכליים שלא מאפשרים לו להמשיך ולשכור דירה.

צארום, כמו בעלי עסקים רבים אחרים, נפגע בעקבות משבר הקורונה וההגבלות שלא מאפשרות את פתיחת חדרי הכושר. לדבריו, הוא לא קיבל אפילו שקל סיוע מהמדינה - ושינוי חיובי לא נראה באופק.

"לפני הקורונה היינו לקראת פתיחת סניף חדש והקורונה שיבשה לנו את כל התוכניות", סיפר צארום ב"חדשות הבוקר", "לפני הקורונה גרתי עם אמא שלי בדירה שכורה ובשנים האחרונות עזרתי בהוצאות הבית. בדיוק תיכננתי לעבור דירה ואז הגיעה הקורונה ולא יכולתי גם לשכור דירה, גם לעזור בבית וגם להחזיק את העסק. זה כבר נהיה יותר מדי".

כשהדמעות חונקות את גרונו, תיאר איך העסק המצליח הפך שומם וריק מאדם: "המכון היה שוקק חיים, הרבה אנשים מצאו פה את המקום שלהם והשקט שלהם. הבריחה הנפשית שלי וההתמודדות שלי היא דרך הפעילות הגופנית. אם הייתי חוזר הביתה, כמעט ולא הייתי מגיע לפה. היה לי מאוד קשה לצאת, לעשות את הנסיעה הזאת, להגיע ולהתחיל להתאמן. עצם זה שאני פה מכריח אותי לזוז ולצאת מזה מבחינה נפשית. זאת הנחמה שלי".

בעל מכון הכושר שעבר לגור בעסק (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ישן על מזרון בחדר הכושר. אופק צארום | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אתה עוד צריך להחזיר כסף למתאמנים שעשו מנוי אצלך ולא יכולים להגיע?
"אלה שביטלו כבר קיבלו את הכסף שלהם, אבל יש המון אנשים טובים שמפרגנים לנו, לא ביטלו את המנוי שלהם ולא הקפיאו אותו. כרגע אנחנו לא בחובות כי גבינו חצי שנה ושנה מראש אז התשלומים עדיין יורדים, אבל את הפגיעה נראה בעוד כמה חודשים. זאת הסיבה שאנחנו לא זכאים לפי המתווה הנוכחי לפיצויים".

לא קיבלת סיוע כספי מהמדינה?
"כלום, ואני לא היחיד. כל הענף שלנו פועל בעצם בשיטת הגבייה הזו. אנחנו לא יכולים להראות ירידה במחזור בספטמבר, אוקטובר וכנראה גם בנובמבר. זאת הסיבה שאת הפגיעה נראה רק בעוד כמה חודשים".

כשאתה שוכב על המזרון בחלל הגדול והקר הזה, איך אתה מרגיש?
"בעיקר אני לא יודע מה יהיה מחר. אני מקווה שיהיה יותר טוב ושאקום לבוקר טוב יותר. צריך לחשוב חיובי".

מה חשוב לך להגיד הבוקר למי ששומע אותך?
"חשוב לי להודות לכל המנויים שלי. אני רוצה לנצל את הבמה ולהגיד להם תודה רבה, בזכותם גם בגל הראשון וגם בגל השני אנחנו עומדים ושורדים את זה. שמח שבחרתם לא לבטל את המנויים, כנראה שאתם מרגישים באמת בבית. תודה לכל אחד ואחת מכם".