סקר המנדטים הראשון שנערך אחרי הפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת, העלה כי גוש נתניהו מטפס ל-60 מנדטים ורחוק מנדט אחד בלבד מהרכבת ממשלה. בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים בעוד שחד"ש-תע"ל ורע"ם משיגות ארבעה מנדטים כל אחת, אך במקרה כי אחת מהן לא תעבור - ה-61 לנתניהו מובטח.

עם זאת, בליכוד חוששים משריפת קולות בימין וקוראים שלא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, כמו הבית היהודי בראשות איילת שקד או צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר. חבר הכנסת יואב קיש הזהיר הבוקר, "אנחנו באים לבחירות האלה עם הישג עצום של נתניהו והגוש, מאוד מאוחדים. יש לנו חשש אחד: בזבוז קולות של הימין. הדר מוכתר ואיילת שקד הן מפלגות קיקיוניות שלא יעברו את אחוז החסימה".

"בוחרי הימין צריכים להבין: אין לנו פריבילגיה לכל מיני הרפתקאות. כבר נכווינו מזה בעבר. בוחרי הימין, לכו למפלגות בגוש הימין שבוודאות עוברות את אחוז החסימה. אני כמובן אומר ליכוד. משאת הנפש שלנו זה 62-63, אולי אפילו יותר. זה בהישג יד, ממשלה יציבה ואידאולוגית שבה נוכל להוביל את הקווים שאנחנו רוצים".

האם להערכתך הפיצול במשותפת יכריע את הבחירות?
"עוד מוקדם לומר, אבל זה כן סידר את גוש השמאל. בסקרים אתם יכולים עכשיו לצבוע את המשותפת ביחד עם גוש השמאל. מה יקרה ביום הבחירות - הכל פתוח, אבל אנחנו סומכים על כך שמצביעי הימין, מצביעי הליכוד, ייצאו להצביע. על זה אנחנו עובדים. אנחנו מאמינים שרוב העם רוצה את הליכוד, רוצה שלטון ימין. נאבקים להוציא אותם לקלפיות".

היה ונגיע בתוצאות האמת ל-60-60, אתה בעד ממשלת אחדות?
"אני קודם כל בעד ממשלת ימין יציבה לארבע שנים שתוביל ותעשה את קווי היסוד של הימין. היה ונהיה ב-60-60 או בכל קונסטלציה שתחייב איזשהו שיח, אני מעדיף לדבר ולמנוע בחירות שישיות. לנו אין אינטרס לבחירות שישיות, ליאיר לפיד כן. אנחנו רוצים יציבות, שלטון ימין לארבע שנים. מאמין שזה בהישג יד".

ממשלת אחדות גם במחיר שלא תהיו ראשונים?
"אני לא שם, אתה לוקח אותי לספקולציות. אני נגד בחירות שישיות, רוצה ממשלת ימין יציבה. אנחנו מתכוונים להצליח ולעשות את זה, אבל אם אתה שם אותי באיזו שאלה תיאורטית, אני מתנגד לבחירות שישיות".

סילמן שוריינה בליכוד. צייצת בעבר שתתנגד בכל הכוח לצירופה לליכוד, שתעדיף לשבת באופוזיציה כל הקדנציה.
"באותה תקופה הייתי מאוד נגד סילמן, היא הייתה ראש החץ נגדנו בכנסת רעה מאוד שנשענה על האחים המוסלמים ואחרי זה על המשותפת. ברגע שהיא פירקה את הממשלה, היא חזרה בתשובה. סלחתי לה, קיבלתי את המעשה שהיא עשתה כסליחה על הדברים הקודמים. לא עשיתי שום מאבק נגד סילמן, בדיוק להפך, היא הייתה הגורם המרכזי בהפלת הממשלה הנוראית הזאת - ולכן סלחתי לה".

גדעון סער ושרן השכל טוענים שבזמנו, כשהיית בצד שלהם, דיברת על עזיבת הליכוד והקמת מסגרת פוליטית חדשה.
"שקר מוחלט. הם ידעו שאני האבן היציבה בליכוד ולא דיברו איתי על שום מהלך שהם תיכננו. לא הייתי שותף לשום דבר, הם הפתיעו אותי בליל החניונים שלהם. אני 30 שנה בליכוד, זה הבית שלי, מעולם לא דיברתי או חשבתי על לצאת מהליכוד".

הם ממציאים משפטים שאמרת?
"כן. גדעון סער עזב ומכר את כל מדינת ישראל בגלל שנאתו לנתניהו. זו חבורה אופורטוניסטית שהתחילה בתקווה חדשה ועברה ועברה והיום מוצאת את עצמה במחנה השמאל המובהק, תחת בני גנץ ואיזנקוט שמדברים על להביא חזרה את אבו מאזן לפגישות ולהמשיך לשלם כסף לרשות הפלסטינית, כדי שיוכלו לשלם למחבלים רוצחי יהודים. לא היה ולא נברא, הליכוד זה הבית שלי, הם אלה שעזבו את הבית. כנראה שכואב להם".

מה לגבי הטענה של מנסור עבאס שניהל איתו משא ומתן?
"שמנסור עבאס יוציא את כל החומר שלו. הכל שטויות, הכל שקרים. היינו איתו במשא ומתן על דבר אחד, בחירה ישירה".