החוק לביטול עילת הסבירות - בדרך לאישור בכנסת: ועדת החוקה תתכנס היום כדי לדון בפרטי החוק, אשר צפוי לעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית בעוד שבוע וחצי. בידיעת שר המשפטים יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים פורום סגור כדי לדון בריכוך החוק ומקיים בימים האחרונים דיונים בנושא.

בעוד שראשי האופוזיציה קראו בימים האחרונים לעצור את החקיקה החד-צדדית ולשוב לשיחות בבית הנשיא, נדמה כי חידוש השיחות אינו על הפרק. חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד אמר הבוקר: "האופוזיציה החליטה לפוצץ את השיחות שהיו ואנחנו ממשיכים הלאה עם החקיקה, שאנחנו חושבים שהיא נכונה. נעביר אותה לפי הרוב שיש לנו בפרלמנט".

"שר המשפטים קרא מעל דוכן הכנסת לבוא ולדבר. כדי שהשיחות יהיו משמעותיות ורציניות, מה שצריך זה שהמנהיגים עצמם, דהיינו נתניהו, לפיד וגנץ, אולי גם שר המשפטים, יתכנסו וידברו ביניהם - לא דרך משלחות שאין להן סמכויות".

אתה תומך בעצירת החקיקה כרגע לטובת חזרה לבית הנשיא?
"לא, אני לא תומך בלעצור. אני גם לא חושב שזה צריך להיעשות בבית הנשיא. אם באמת רוצים לדבר, צריכים לדבר ישירות. אם הם רוצים לייצר תהליך של כאילו דיבור ושיחות, אפשר לבוא ולדבר על בית הנשיא".

האם צפוי ריכוך בחוק?
"הכוונה שלנו זה לחוקק תיקון שיימנע מעילת הסבירות לחול על החלטות שרים והחלטות ממשלה. מעבר לזה, לא יהיה שום שינוי. היה סעיף שדיבר על זה שיש סמכות לחוקק גם לגבי נושאי משרה אחרים. בנוסח שהתפרסם אתמול, הסעיף הזה יורד. מניח שמעבר לזה, אני לא צופה שיהיו עוד שינויים".

איך יעמוד נתניהו מול הנשיא ביידן, אחרי שהבטיח לו אישית שלא תהיה חקיקה חד-צדדית?
"מה זה חקיקה חד-צדדית? זו חקיקה לפי רוב בפרלמנט. הרוב המוחלט, אם לא כל החקיקה במדינת ישראל, עובר עם רוב בפרלמנט. זכותו של ביידן לחשוב כך".

אמרת שיש לכנס את הטייסים וצוותי האוויר שמאיימים בהפסקת ההתנדבות שלהם ולשחרר אותם לדרכם. זה לא ייפגע בכשירות צה"ל?
"מה שאני אומר, אני אומר על בסיס שיחות שקיימתי עם גורמים מקצועיים ורציניים. מי שמתנדב בצבא, שיתנדב ללא תנאי. מי שמעוניין להעמיד תנאים לדבר הזה, אי אפשר לסמוך עליו. מי שמתנה את התנדבותו בתנאים כאלה ואחרים, לא צריך להיות מתנדב בצבא. מתנדבים שמתנים את ההתנדבות שלהם, צריך להודות להם על שירותם ארוך השנים ולסיים את התנדבותם, כי הם לא באמת עומדים לרשות המדינה. יש מי שיחליף אותם. לא מדובר במאסה קריטית כמו הבהלה והתבהלה שאתם מנסים לייצר".