המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הדרמה בכנסת, שבסיומה נבחרה קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, בעוד שהקואליציה נותרה ללא נציג. לפי החישובים, ארבעה חברי קואליציה "ערקו" והצביעו עבור אלהרר. בימין זועמים ודורשים לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית מיד ובאופן חד-צדדי.

היו שרמזו כי ייתכן וראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בעצמו בעד אלהרר, כדי שלא להצית את המחאה מחדש וכדי לאפשר את המשך קיום השיחות בבית הנשיא. חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד מכחיש זאת: "הכל ספקולציות, אני לא מאמין לזה. נתניהו יושב על המדוכה לילות ארוכים ומשקיע למען הסוגיה הזאת. הוא רוצה לפתור את העניין הזה".

"הקואליציה, בהמשך למאמצי ההידברות שלה ולמחוות הגדולות שעושה כלפי האופוזיציה, רצתה לצאת במחווה נוספת: לא ללכת על שני נציגי קואליציה, אלא אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה. במשך חודשים הקואליציה עושה מחוות אינסופיות. יצאנו לזה בטעות בצורה לא נכונה ולאחר הביקורת הציבורית העזה חישבנו מסלול מחדש. זאת הפעם הראשונה שקואליציה יציבה של 64 מנדטים עוצרת תהליך לאומי. אין שחר לזה בהיסטוריה הפוליטית הישראלית".

ועם הרצון הטוב, בכל זאת ברגע האחרון הודעתם שאתם רוצים לדחות את ההצבעה.
"חודשיים וחצי אנחנו מנהלים תהליך הידברות ומגלים שהאופוזיציה מושכת אותנו באף, ובכל זאת רצינו ללכת למחווה נוספת. מה שקרה, זו תקלה פוליטית בתוך הקואליציה. אחת מחברות הכנסת, חברתי הטובה טלי גוטליב, לוחמת גדולה, אישה שפיה וליבה שווים, החליטה לעשות דין לעצמה. היא רצתה את הכיסא המאוד חשוב בוועדה למינוי שופטים. היא טעתה בשיקול הדעת וסיחררה את ההתנהלות הקואליציונית שלנו פנימה".

אתה טוען שנתניהו לא רצה לדחות את ההצבעה בחודש?
"נתניהו וראשי הקואליציה החליטו על נציג אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה כדי לבוא בידיים נקיות לחקיקה ולסיכומים. יש הסכמות עם האופוזיציה על היועמ"שים ועילת הסבירות. היה לנו כשל פוליטי ובגללו ביקשו לדחות. עם זאת, האופוזיציה ניצחה. במקום 1-1, יש לכם 1-0. זכיתם, קיבלתם מה שרציתם, אנחנו לא זכינו במושב שלנו. למה אתם מפוצצים ועוזבים את השיחות ולא משלימים את החקיקה? התחושה שלנו שחודש וחצי הם מרוויחים זמן ומושכים אותנו באף, לא רוצים להשיג הסכמות אמיתיות ולבצע אותן".

תלכו לחקיקה חד-צדדית?
"בוודאות כן, מהסיבה הפשוטה. אנחנו לא יכולים להשתחרר מהרושם הכבד שהאופוזיציה משכה אותנו עד עכשיו באף, למרות שהגענו להסכמות. הם לא רצו ללכת לחקיקה, ונכון לעכשיו מפוצצים את השיחות. באיזה הקשר אתם עושים דבר כזה?".

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, המחנה הממלכתי, תקפה את בוארון: "נושרות לי האוזניים ממה שאני שומעת. אם ניסו לרמות את האופוזיציה ופשוט לא הצליחו, כי כמה חברי ליכוד רימו את המרמים ואמרו: 'עד כאן, נמאס לנו מהטרלול הזה', אז איך מהצד השני יש הסכמות והכל הולך מצוין בבית הנשיא? יש ברדק שלם בצד השני. ראש הממשלה לא מנהל שום דבר".

ובכל זאת, קיבלתם נציגה לאופוזיציה. למה אתם משעים את השיחות?
"הגענו לבית הנשיא בלב פתוח ובמאמץ להפוך כל אבן כדי לאחות את הקרע בעם ישראל. ככל שהתקרבנו להצבעה, ראינו השתלטות מלאה של הקולות הקיצוניים על ראש הממשלה. חצי שעה לפני ההצבעה, קיבלנו הודעה שהקואליציה הולכת לדרוס את כל הוועדות בכנסת. זה דבר שמעולם לא היה. נתנו הנחייה לכל חברי הקואליציה להצביע נגד נציגי האופוזיציה והקואליציה. כמה מחברי הליכוד קמו ועשו מעשה, כי באמת נמאס להם מהאירוע הזה. האם מבן אדם שניסה לעקוץ אותך, באמצע אירוע כל כך רגיש, ובמקרה התפלק לו ולא הצליח לו - האם זה הזמן להגיד לו: בוא נמשיך? נסדק פה האמון".

מה הטעם בהפסקת השיחות? אתם מפחדים מהמחאה?
"אלה ימים כל כך רגישים במשא ומתן עצמו. אין הסכמות. אנחנו כאופוזיציה שימרנו את הסטטוס קוו, לא העלנו לסדר היום את הצעת חוק השוויון. לא רצינו לאתגר את האווירה הבמילא מורכבת. מה עשתה הקואליציה? רימתה, ובמקרה לא הסתדר. ראש הממשלה לא שולט בכלל על המחנה שלו. כל אחד מהשותפים שלו לקואליציה מעלה סרטונים על כך שפורצים בחקיקה. אני פונה אליהם: תעשו אצלכם סדר".