בחילופי האש הכבדים שהתפתחו ביום שישי בבוקר במהלך כתר שהוטל על בית מבוקש בג'נין, נהרג לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז ז"ל. במהלך העימותים בין עשרות מחבלים פלסטינים לכוחות צה"ל והימ"מ נפצעו 11 פלסטינים שפונו לבית החולים בג'נין. פצוע אחד, אחיו של המחבל המורשע זכריא זביידי, פונה לבית חולים רמב"ם.

שר הרווחה מאיר כהן נשאל על ההחלטה הזאת, כמו גם על פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים מעזה, אחרי שבועיים שהיה סגור - וזאת על אף הכוננות המוגברת לקראת "יום הנכבה", כשחמאס קורא להמונים להגיע להר הבית ולהתבצר בו.

"אני לא רואה בזה משהו יוצא דופן", אמר הבוקר (ראשון) השר כהן אך הסתייג, "אם היית שואל אותי אישית, לא כחבר ממשלה, בוודאי שהייתי משאיר אותו להירקב איפה שהוא נפגע, אבל יש החלטות מאוד ברורות של מערכת הביטחון. אנחנו צריכים לכבד את ההחלטות האלה בימים סוערים כאלה. מערכת הביטחון היא לא מושא לביקורת שלנו. במידה ותהיה גלישה לאלימות או לקיצוניות, נסגור את מעבר ארז".

שר המשפטים גדעון סער תקף את ההחלטה לפתוח את מעבר ארז, "חידוש הכנסת פועלים מעזה לעבודה בישראל בעת הזאת - אינו צודק ואינו נכון. את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם".

לכך הגיב השר כהן, "בממשלה הזאת נשמעים הרבה מאוד קולות, זכותו הבלעדית להביע את הביקורת. אני נותן לצעד הזה גיבוי. צריכים לחבק, להסכים ולהבין שיש למערכת הביטחון שיקולים שלא פרוסים בפני כל אחד מאיתנו. אנחנו לא צריכים את העליהום החסר תקדים הזה על מערכת הביטחון והמשטרה. כשאנחנו נמצאים בסערה פוליטית שכזו, אנחנו צריכים לתת גיבוי. אם מישהו חושב אחרת, דעתו יכולה להישמע וזה בסדר גמור".

מה המודיעין שלכם אמר לגבי יום טוב כלפון, שהודח בסוף השבוע?
"ישבתי עם ראש הממשלה יומיים לפני, בשעות הערב המאוחרות, ולא ידעתי שזה יקרה. לא חשבנו שזה יקרה. זה עניין פנימי של ימינה, ראש הממשלה רוצה לחזק את האנשים שסביבו ואנחנו מבינים למה. טוב שהוא לוקח את האנשים הנאמנים ושם אותם סביבו. צריכים לדאוג שהממשלה הזאת תמשיך לעבוד ולחזק את הקואליציה".

אתה חושב שהצעד הזה היה נכון?
"אנחנו מאוחדים בממשלה הזאת ונשתף פעולה אחד עם השני בכל עניין. יש לנו עוד הרבה משימות. ההחלטות האלה הן פנים-מפלגתיות, זאת הייתה החלטה של בנט ואנחנו לא אומרים לו מה לעשות או איך לנהל את ימינה".