עיני העולם כולו נשואות אל המערה בתאילנד בה לכודים 12 נערים במשך כשבועיים. בשעות האחרונות קיבלו הכוחות בשטח החלטה דרמטית לא לחכות עוד, ולהתיל במבצע המורכב לחילוץ הנערים. שליח "ידיעות אחרונות" לתאילנד, רן עזר, דיווח ב"חדשות הבוקר" על הדרמה המתחוללת שם. "אתמול התחיל פה מונסון ואם הנערים לא יחולצו תוך כמה ימים המערה תתמלא במים", הסביר עזר את החלטת הכוחות בשטח להתחיל כעת את המבצע. "כרגע מפלס המים במערה הוא במקום הכי נמוך שלו אחרי ששאבו מים".

"הייתי בתוך המערה, גם ללכת בה ברגל זה לא סימפטי", הוסיף העיתונאי הישראלי. "עשו לנערים אימונים ככל האפשר כדי להתכונן למבצע. שגריר ישראל הציע להם כל מיני פתרונות של חיל הים, צוות צוללנים מומחה מבריטניה כבר נמצא פה, כרגע המבצע התחיל ומשתמשים במה שיש".

כאמור נמצא עזר בשטח כינוס סמוך למערה והוא סיפר עוד כי יחד איתו, נמצא במקום ממש צבא שלם של עיתונאים וכלי תקשורת מכל רחבי העולם. "חשוב לתאילנדים שלא יהיו פרסומים שיפגעו במורל של צוותי החילוץ, לכן הורחקנו כמה מאות מטרים מהמערה. כדי להמחיש עד כמה מדובר במבצע חילוץ מורכב, אני יכול לספר שראש הצוות הבריטי אמר לי שלא היה תקדים למבצע כזה מעולם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12