בפעם השנייה בתוך כמה חודשים, שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו. הפגישה נערכה בביתו של גנץ בראש העין, כשהשניים דנו בסוגיות ביטחוניות ואזרחיות בארבע עיניים במשך למעלה לשעתיים.

מטעם גנץ נמסר לאחר הפגישה, "שר הביטחון עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי. שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני, השמירה על היציבות הביטחונית ומניעת טרור ואלימות".

בעוד שבמרצ בירכו על הפגישה, בליכוד תקפו: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

לא רק באופוזיציה תקפו אלא גם חברת כנסת מהקואליציה, יו"ר ועדת החינוך שרן השכל ממפלגת תקווה חדשה. "זה לא דבר נכון", אמרה בשיחה עם ניב רסקין, "ככל שאנחנו מחזקים את הרשות הפלסטינית שמסיתה את האזרחים שלה, משלמת למחבלים ומעודדת את הטרור, אנחנו עושים יותר נזק מתועלת".

"בתוך הקואליציה הנוכחית יש פערים אידיאולוגיים אדירים מבחינה מדינית בינינו לבין שותפות אחרות. כל עניין המשא ומתן המדיני נמצא בהסכמים הקואליציוניים, ברור לכולם שיש פה שמירה על סטטוס קוו. כולם מבינים, כולל גנץ, שברגע שהוא יבצע מהלכים כאלה הוא למעשה מפר את ההסכמים הקואליציוניים וגורר אותנו לבחירות נוספות".

גנץ מקרב מבחינתך את מועד הבחירות?
"לא, משום שאין לזה שום משמעות בתהליך מדיני. אלה החלטות שנופלות על ראש הממשלה בנט, ועליו אני כמובן סומכת בעניין הזה. יש לנו תפיסת עולם מדינית דומה ולכן אני לא מודאגת. גם חברי מרצ נסעו לפגוש את אבו מאזן, ברור שאני לא אוהבת את העניין הזה - אבל האם יש לזה משמעות בשטח? לא".