בין האזרחים שנחטפו לרצועת עזה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" נמצאים נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור. בסרטון שהופץ ברשת נראית ארגמני מובלת לרצועת עזה על אופנוע, ומסביבה מחבלי חמאס.

אביה, יעקב, סיפרה הבוקר בדמעות: "שלשום נועה הייתה כאן עם החבר שלה, אכלנו את ארוחת החג. הם החליטו לנסוע, לא אמרו לנו לאן. לו הייתי יודע, לא יודע אם הייתי מרשה לה לצאת. לא יכולתי למנוע מהם".

"כששמענו את האזעקות ניסיתי ליצור קשר. אחרי כשעה הודיע אבינתן בהודעת וואטסאפ שהכל בסדר: 'אני אצור קשר יותר מאוחר'. התשובה הזו קצת לא הסתדרה לי, למה ליצור קשר יותר מאוחר? החלטתי שאני הולך לבית החולים. ניגשתי לאחד המשרדים, לא הודיעו לי שהיא פצועה. בזמן הטלפונים יצר איתנו קשר השותף שלה, אמיר, שהודיע שיש סרטון שנועה על אופנוע, חטופה, ומובלת אל תוך רצועת עזה".

"היו לי תקוות שהוא טעה, שזה לא נכון. בחדר המיון ניגש אליי בחור ואמר שיש סרטון ושאל אם אני רוצה לראות. ביקשתי לראות. ראיתי שזאת נועה, בוודאות. היא הייתה כל כך מפוחדת, כל כך מבוהלת. תמיד גוננתי עליה, ודווקא ברגע הזה לא יכולתי. יש לי תפילה לקדוש ברוך הוא, תתפללו בבקשה שכולם יחזרו".

"כל ימי חיי, מאז שהיא נולדה, השתדלתי לגונן עליה, לחבק אותה, לתמוך בה ולאהוב אותה. ברגע הקשה הזה, אני רוצה לפחות לעודד אותה. לו יכולתי להגיד לה משהו: נועה, תתעודדי. איזה ימים קשים. אני לא יכול להכיל את זה".

יפה אוהד, דודתה של נועה: "התחושות קשות מאוד. אנחנו מוטרפים מדאגה. נועה נחטפה, כנראה בשעות של תחילת המלחמה. חברה אבינתן היה צמוד אליה וגם הוא נחטף כנראה בידי מחבלי חמאס. אני פונה לדרג המדיני והצבאי: אנחנו מדינה חזקה, עם חזק מאוד. אנחנו באחדות גדולה. אני מבקשת מראש הממשלה, בבקשה, תשחרר קודם כל את השבויים. הילדים בחרדה נוראית. בבקשה מכם, תעשו הכל כדי לשחרר אותם".

משה אור, אחיו של אבינתן, קרא לדרג המדיני ולמערכת הביטחון שיפעלו להחזרת השבויים: "עדיין לא מאוחר, צריך לצאת אחרי הילדים. זה לא קשה. מדובר בעשרות אנשים, לא משהו שקל להעלים. הם השאירו שובל של עקבות וראיות. לא מאוחר לצאת ולהחזיר את החטופים. צה"ל גדול ויודע לחלק את עצמו לכמה זירות ולכמה משימות. נכשלנו בלהגן על הבנים, הם זעקו לעזרה במשך שעות, שלחו מיקומים, שלחו תמונות, הצבא וכוחות הביטחון לא הצליחו להגיע אליהם. הייתה פדיחה, אבל עכשיו חייבים ללכת אחריהם ולהחזיר אותם.

"אף אחד לא דיבר איתנו, אף גורם רשמי. אנחנו רוצים לשמוע שעובדים בנושא, שעושים פעולות כלשהן. יש פעולות שעשינו מהצד שלנו ומהצד של נועה, אנחנו דוחפים שמערכת הביטחון תנסה לעזור להם. קצת התהפכו היוצרות. אנחנו מעבירים שמות, איכונים, תמונות, סרטונים, והם משתמשים בדברים שאנחנו מעבירים להם. זה לא קצת מוזר? אני דורש שמערכת הביטחון תתעורר ותצא אחריהם. זה לא חטוף אחד שבתוך שנייה מעלימים אותו במנהרה, אלא עשרות אנשים, שמשאירים אחריהם שובל. הדבר האחרון שרציתי זה להיחשף, אבל אני לא מרגיש בידיים טובות. אני מרגיש שאין לי שום דבר. אף אחד לא מדבר".