מאות חסידי ברסלב הצטרפו אמש (שבת) להפגנות בבלפור כדי למחות נגד האיסור שמונע מהם לטוס לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי מינה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן מתווה שיאפשר את הטיסות.

שר הביטחון לשעבר ויושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס ב"חדשות הבוקר" להודעה של נתניהו: "אתמול בפעם הראשונה חסידי ברסלב הצטרפו להפגנה ומיד באותו הערב ראש הממשלה ממנה ועדה מיוחדת בראשות השר אלקין על הטיסות של חסידי ברסלב לאומן. זאת רק הדגמה לסדר העדיפויות שלו ולמי הוא באמת דואג".

"אומן זה מטר על מטר, שטח מאוד צפוף. מצטופפים עשרות אלפים שאין להם מושג מה זה ריחוק חברתי", טען ליברמן, "למרות כל ההגבלות כבר נמצאים באומן כמה אלפים ועוד אלפים יגיעו בדרך לא דרך, דרך איסטנבול, מולדובה ופולין. מיותר לומר שזה סיכון, הם יחזרו אחרי ראש השנה לישראל. אם מוסיפים לזה עוד 13,000 אברכים שבאים מניו יורק, כשיהיה זינוק בתחלואה אחרי החגים נשאל למה זה קרה".

מאפשרים לטוס ליוון, למה לא לאומן תחת תנאים מסויימים ודרישה לבידוד? זאת האמונה שלהם.
"מי שטס ליוון נמצא בבתי מלון ועל חוף הים, השטחים רחבים ובבתי מלון שומרים על כללי התנהלות, על מסיכות ועל ריחוק חברתי. באומן האווירה כזאת שאף אחד לא מתכוון לשמור על ריחוק חברתי, זה ההבדל הגדול".

הממשלה קיבלה החייאה לשלושה חודשים מתוך הבנה שזה לא הזמן לבחירות, זה נוגד את האינטרס שלכם שהוא להחליף את הממשלה.
"האינטרס שלי הוא לקבל תקציב, מה שהכי מטריד זה הכלכלה. אמרתי שגם כאיש אופוזיציה אתמוך בתקציב, פחות טוב או יותר טוב, אבל חייבים תקציב. הדבר הכי גרוע לכלכלה זה אי ודאות. במקום תקציב, הממשלה יצרה קופה קטנה של 11 מיליארד שקל שבאה לרצות את השותפים הקואליציוניים ש"ס ויהדות התורה. נתניהו לא הצליח לקחת את המדינה לבחירות אך ורק בגלל האולטימטום של דרעי וליצמן שאמרו, 'אנחנו חייבים לפני ראש השנה להזרים כסף למוסדות הכפופים לש"ס וליהדות התורה'".

אם וכאשר נלך לבחירות, אתה יודע על מי תמליץ לראשות הממשלה? האם יש אפשרות שתמליץ על בנט?
"אני לא פוסל אף אחד, אשתדל שזה יהיה אני. הדבר היחיד שאני יכול להגיד בוודאות הוא שלא אכנס לשום ממשלה בראשות נתניהו. האתגר הגדול של הימין זה להשתחרר מנתניהו. אמליץ על מי שיהיה לו את הסיכוי המקסימלי להקים ממשלה ציונית וליברלית, לא משנה אם זה אביגדור ליברמן או מישהו אחר".