סוף שבוע מתוח במושב מרגליות שבגבול הצפון: אזעקות נשמעו במושב מספר פעמים וזוהו נפילות בשטחים פתוחים. אמש, שתי חוליות ניסו לחדור למושב. התושבים הסתגרו במרחבים המוגנים במשך זמן ממושך, עד לשעות הבוקר.

לדברי איתן דוידי, יושב ראש המושב: "בשמונה בערב הודיעו לנו שיש חשש לחדירה ולכן צריכים להיכנס למרחבים מוגנים ולסגור את עצמנו. מי שבכיתת כוננות כמובן שהוקפץ. אין מועד סיום לאירוע. עד שהצבא מאשר לנו לצאת ומכווין אותנו, אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. רק עכשיו, ברגע זה, אמרו לנו שאפשר כבר לצאת, פתחו את הצירים למרגליות וחיזל"שו את האירוע. אפילו עכשיו, אני עדיין לא רגוע".

"כשאני רואה שמשני כיוונים מגיעים מחבלים בעת ובעונה אחת זה מסמן משהו, שכנראה רוצים לעשות משהו דמוי עזה. גם אם עכשיו הם רק חיסלו את המערכות, בפעם הבאה הם יהיו יותר נחושים. הם מנסים אותנו כל הזמן, מאתגרים אותנו כל הזמן. הדברים האלה רק מעצימים את מה שקורה פה במושב מרגליות".

אתה מעריך שחיזבאללה רוצה לחדור למושב?
"אנחנו מכירים את הפעילות, יודעים מה קורה פה. לא סתם שתי חוליות מחבלים מגיעות עד הגדר שסמוך למושב מרגליות, בתזמון מדויק ובשעה כזאת. כנראה שיש להם תוכניות אחרות לגבינו. הם בטח לא רצו לסיים את האירוע רק בלראות אם הם מצליחים להיכנס או לא, או לבדוק את העירנות שלנו. אנחנו עירניים, הצבא עירני, כולנו עירניים, אבל אני חושב שסיפור מרגליות הופך להיות סיפור מאוד מרכזי במדינה".

מה הדרישה שלך מהצבא?
"הטיפול במושב מרגליות צריך להיות אחרת. לפי דעתי, מזמן היה צריך להיות מוכרז פה שטח צבאי סגור, ולא לעשות את המשחקים האלה: אנחנו כן מכריזים, לא מכריזים. יש מקומות שצריכים להחריג אותם, מקומות שמועדים לפורענות. מה נאמר אחר כך, שידענו ובכל זאת קרה? בשבוע שעבר ניסיון אחד הצליח להם, הם פגעו בחייל קשה ממש בכניסה למושב מרגליות, ליד השער. סיפור מרגליות זה סיפור יוצא דופן".

מה הסיבה שיש תושבים שטרם התפנו?
"יש פה תושבים שהם משק בריתוק, כמוני, שחייבים לעבד את הלולים, לטפל בבעלי החיים, להמשיך לשווק ביצים. אנחנו משווקים ביצים להרבה מקומות בארץ, לא יכולים להפסיק את הפעילות הזאת וכמובן שלא יכולים להמית את העופות. יש חקלאים שלא חייבים להגיע, אבל מי שחייב - מגיע. עשרות חקלאים מגיעים לפה לאסוף את הביצים. אם לא, פרנסתם תלך. לאותם אנשים צריכים לתת מענה, לפצות אותם על הביצים שנמנעו מהם בימים האלה. כל הגעה למושב מרגליות מסכנת חיי אדם. כל התאילנדים שלנו ברחו, אין לנו תאילנדים לעבוד איתם".

אתה יוצא לבד לשדה וללול?
"אנחנו מסתמכים על מתנדבים נהדרים שמגיעים מכל קצוות הארץ ואוספים ביצים. לא אכפת להם כן לחימה, לא לחימה. אתמול הגיעו עשרות, שלשום הגיעו עשרות, כולל גברת בת 83 מקיבוץ אפיקים. אם לא אותם אנשים שמגיעים מהצפון ומהדרום, אין חקלאות במדינת ישראל היום. אין קטיף, אין ביצים, אין חליבות, אין כלום. הם מצילים אותנו. מדינת ישראל צריכה להסתכל על החקלאות בצורה אחרת. שנים חשבו שהפכנו להיות נטל על המדינה. כל שר חקלאות שבא, הכביד על החקלאים עוד יותר. 'בוא ניקח להם את המכסות, בוא נפגע להם בתאילנדים, ניתן להם לפי מפתח של אחד ל-50 או 80 דונם'. תפסיקו עם השטויות, תשחררו לנו עובדים זרים. הגדלת כמות התאילנדים בארץ תציל את החקלאות, גם בשעת מלחמה וגם בעתיד. תשחררו ידיים עובדות".