כשרות הרן, שורדת שואה בת 87, הגיעה לארץ ובחרה לגור לצד משפחתה בדרום הארץ, גם היא לא האמינה כי האירועים שחוותה יתרחשו בשנית. אבל אז הגיעה השבת שעברה, כשחמאס פתחה במתקפת פתע רצחנית על יישובי הדרום, בהם בארי בה היא ומשפחתה מתגוררים.

למרות ששרדה את התופת בקיבוץ, שמונה מבני משפחתה נחטפו לרצועת עזה, בהם ילדים כני 3 ו-8. הבוקר (שישי) הרן סיפרה ליואב לימור ונסלי ברדה על מה שאירע ועל מצבה. "כפי הנראה הקדוש ברוך הוא בכל זאת שומר כי לא נפצעתי. אי אפשר לתאר את הלב שלי אבל כל השאר בסדר, רק שיחזרו".

שרדת את השואה, בת לגור בבארי לצד המשפחה. את יכולה לספר מה עברת בשבת?
"אני גרה בדירה קטנה לבד בבארי. בלילה ראיתי טלוויזיה, הבנתי שמשהו קורה. בבוקר לא הייתי רגועה והתקשרתי לבני היקר אבשלום, אבל הוא לא ענה. צלצלתי לכולם ואף אחד לא ענה. פתחתי את הדלת לראות מה קורה. התחלתי ללכת לביתו של בני, אבל באו שני חיילים, לקחו אותי וגררו אותי לדירה שלי. אמרו לי להיכנס לממ"ד ולא לצאת משם. הם היו דאוגים ודרוכים. נכנסתי לממ"ד וחיכיתי".

כמה זמן חיכית בממ"ד?
"לא הייתה לי הרבה סבלנות, אבל בערך כ-12 שעות. לפעמים התגנבתי החוצה לשתות קפה".

בזמן הזה שאת מסתגרת, את מנסה לדבר עם הילדים בקיבוץ?
"הם לא עונים, ולא הייתה לי כבר יכולת לדבר בטלפון. לקחתי אוויר והחלטתי לראות מה קורה. קרוב לעשר שעות לאחר שזה התחיל, דפקו בדלת וחשבתי פשוט לא לפתוח מכיוון שאם זה מחבלים גם ככה יפרצו את הדלת. בסוף פתחתי, ואלו היו חיילים שאספו אותנו לשדה על יד בארי, ואחר כך הסיעו אותנו לנתיבות. אי אפשר לתאר את רוחב הלב שם".

מתי את מבינה ששמונה מבני המשפחה שלך נחטפו לעזה?
"אז עדיין לא הבנתי, רק למחרת. כל הזמן שאלתי וחקרתי אנשים מה הם יודעים על בני המשפחה שלי. אף אחד לא ענה, והלב לאט נשבר, כבר לא יכולתי לנשום. אמרתי לנכדה שלי שאבוא אליה בבאר שבע, ושלחו מונית שלקחה אותי לשם".

מה העדכון האחרון שאת יודעת על בני המשפחה שנחטפו?
"אין שום מידע, כלום. הקמנו חמ"ל לבד של הנכדים והילדים שנשארו. הם חטפו שלושה ילדים: יהל בת 3, נווה בן 8, נועם בת 12. אפילו חטפו אדם בכיסא גלגלים".

גם בחלומות הכי שחורים לא תיארת שאחרי ששרדת את השואה תעברי אירוע כזה.
"אני למודת קרבות כבר מקום המדינה ומנסה לתפקד אבל אני לא יכולה להרגיע את עצמי ולא לחשוב על שבעה אנשים יצירתיים שלא רצו לעשות שום דבר רע לאחרים ואנחנו לא יודעים שום דבר עליהם".

אם מישהו ממנהיגי המדינה רואה אותך, מה תרצי להגיד להם?
"תעשו הכל כדי לשחרר אותם. זו השמנת של המדינה, אי אפשר לתאר".

את יכולה לדמיין אותך חוזרת לבארי?
"כן אני רוצה לחזור ולהקים את בארי מחדש".