70 אלף ישראלים צעדו במצעד הדגלים המסורתי בירושלים, שעבר במתווה הנהוג דרך שער שכם והסתיים בכותל המערבי - זאת, בניגוד לשנה שעברה אז שונה המסלול. על אף המתיחות הגדולה ואיומי החמאס, המצעד הסתיים ללא הפרות סדר משמעותיות וללא תגובה רקטית מארגוני הטרור ברצועת עזה.

הבוקר הודה ראש הממשלה בנט לכוחות הביטחון, "מבקש להודות לשוטרים וללוחמי מג"ב שדאגו לאבטח את מצעד הדגלים הענק אתמול. תודה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, למפכ"ל קובי שבתאי ולמפקד המחוז דורון תורג'מן על הפיקוד ההדוק והמוצלח. תודה לרבבות המשתתפים שבאו לחגוג את יום חגה של ירושלים ולחזק את הרוח הישראלית. היה משהו שונה, רוח טובה ועין טובה, בחג זה, בשנה ה-55 לשחרור ירושלים".

היו באופוזיציה מי שבירכו את ממשלת בנט-לפיד על ההחלטה לקיים את המצעד במסלולו הקבוע, זאת כאמור בניגוד לפעם הקודמת. "כשמגיע מגיע. שאפו לממשלת ישראל על ההחלטה לא להתקפל אל מול האיומים ולאפשר את ריקוד הדגלים, שחיבר את שני חלקי העיר שחוברה לה יחדיו", צייץ חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית. יושב ראש הסיעה, בצלאל סמוטריץ', בירך גם הוא את הממשלה.

עם זאת, לא כולם באופוזיציה מיהרו לפרגן. "אני רוצה לברך את מערכות הביטחון, הן התארגנו מבעוד מועד עם כוחות גדולים וזאת הנוסחה. כשאתה בא עם כוח גדול אתה יכול למנוע חיכוכים ומריבות במוקדים קטנים. שאפו להם", אמר חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד. "עם זאת, זה טריוויאלי. אני לא קם בבוקר ואומר תודה רבה לממשלת ישראל שאני נוסע לכנסת. על כל פעולה שישראלי עושה אנחנו צריכים להודות לחמאס ולבנט?".

"קחו את הדברים בפרופורציה. מגיל 13 אני צועד במצעד הדגלים בירושלים, זאת עיר הבירה שלנו. למה אני צריך להודות שאני חוגג את חג העצמאות?", המשיך אמסלם, "אנחנו עם חופשי בארצנו, יהודים בארץ ישראל. אנחנו לא נמצאים במרוקו ומלך מרוקו מאפשר לנו לעשות מצעד כזה. הגענו לתחתית הביב, שבארצנו מולדתנו אנחנו צריכים להודות לבנט ולחמאס על שאיפשרו לנו לעשות איזשהו מצעד".

ועדיין, לפני שנה אתם שיניתם את המסלול.
"אם שונה - לא טוב, שגיאה. לא תקין. אני לא זוכר מה היה בשנה שעברה, לא זוכר את השביל. אתם עושים מהומה על לא מהומה, לא קרה השנה משהו דרמטי. זה לא שהקמנו עיר ביהודה ושומרון. מבחינת דודי אמסלם צעידה בירושלים, בעיר העתיקה, זה דבר טריוויאלי. זאת המדינה שלנו".

בתוך כך, חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד גיבש הצעת חוק שאוסרת הנפת דגלי מדינות אויב, לרבות הרשות הפלסטינית, במוסדות הממומנים על ידי המדינה. זאת, בעקבות האירועים האחרונים שבהם הונפו דגלים פלסטיניים במוסדות אקדמיים שמקבלים מימון ממשלתי, כמו אוניברסיטת בן גוריון ואוניברסיטת תל אביב.

השר זאב אלקין העלה את הצעת החוק הזאת להצבעה בישיבת הממשלה. באופן חריג, הוחלט על מתן חופש הצבעה בקואליציה על ההצעה שתעלה ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת - על אף התנגדות שרי העבודה ומרצ.

אמסלם חיזק את אלקין בעקבות ההחלטה: "זאת החלטה טובה ושאפו, אבל בוא נראה מה יהיה בכנסת. עד היום כשהניפו דגל פה, דגל שם, לא הייתה התייחסות לעניין, אבל היום זה מונף מתוך התרסה נגד מוסדות המדינה ושנאת יהודים. זה משהו אחר. אין לי בעיה שיניפו דגל פה ושם אם זה מה שהם רוצים ועושה להם טוב, אבל לא כשזה מתריס נגד המדינה ומוסדותיה. כשאתה מסית, זה לא משנה אם זה עם רמקול או דגל".

באשר לאפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הזאת אמר אמסלם, "אני לא עוסק ברכילויות או מה מדברים במסדרונות, זה פחות מעניין אותי - אבל אני מפעיל את ההיגיון שלי. הממשלה הזאת הלכה למעשה כבר נפלה. בשבוע שעבר חוקקנו חוק אחד, ולמה? בגלל שאחמד טיבי הסכים להעביר אותו. אם הוא מחליט שאין חוקים, אז אין. הממשלה הזאת סיימה את תפקידה, היא מחלקת כספים בעיקר למפלגות הערביות. יעשה טוב לעם ישראל מר בנט אם ישים את המפתחות ונלך לבחירות. העם יגיד את דברו ונתקדם קדימה".