שני פעילים במחאות נגד היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה נחקרו אתמול בחשד להשחתת הקבר של אביו של אביחי מנדלבליט, אך השניים שוחררו ללא תנאים מגבילים וככל הנראה החשד נגדם הוזם. בעקבות זאת, כתב ראש הממשלה נתניהו בפוסט בפייסבוק, שהוא מקווה שהיועמ"ש לא ייכנע ללחץ השמאל האדיר.

ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ, ואלדד יניב, ממנהיגי מחאת פתח תקווה ומתמודד בבחירות לכנסת, התארחו באולפן "חדשות הבוקר עם ניב רסקין" והתייחסו לדברים. חוטובלי תקפה את הפגנות השמאל נגד היועמ"ש ואת יניב המוביל אותן: "זה פגום מוסרית, זה לחץ על מנדלבליט להגיש כתב אישום בכל מחיר. לא מעניין אותך העובדות. אם הוא לא יגיש כתב אישום – לא תאמינו לו".

יניב ענה: "מחאה לא אמורה להיות נחמדה ומנומסת, היא אמורה להיות קשוחה ואפקטיבית. יש לה גבול, שהיא לא עוברת את החוק. זה מה שנתניהו עשה לאולמרט. הוא ניהל נגדו קרב קשוח ברחובות, הביא כספים ותדלק בהם הפגנות כשהיה יו"ר אופוזיציה. שכחו את זה. הוא גם קבע את הרף המוסרי שראש ממשלה שטובע בחקירות צריך ללכת הביתה".

עדי מאירי, כתבת הפלילים של "חדשות הבוקר עם ניב רסקין", הבהירה כי למשטרה כרגע אין קצה חוט בנוגע לשאלה מי השחית את קברו של אביו של מנדבליט, וכי יניב עצמו הופיע כיעד מודיעיני של המשטרה בנושא. יניב משוכנע כי פעילי שמאל לא השחיתו את הקבר: "אין סיכוי כזה, מדובר באנשים שלא יכולים לפגוע בזבוב. יש פה היסטוריה - רק ימין פוגע בשמאל. ממתי שמאלנים מרימים ידיים?" חוטובלי התרעמה: "מה שאתם עושים במשך שלוש שנים זה בריונות ואלימות. הלוואי והימין היה מטפל ככה בשמאלנים".

אתמול מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, התייחס לחקירות ראש הממשלה בכנס INSS, וחזר על אמירתו, ש"הוא אינו רואה מצב שלא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה". חוטובלי יצאה נגד המפכ"ל לשעבר ותמכה בנתניהו: "אלשיך הוא לא רשות שופטת, התפקיד שלו להביא ראיות. התפקיד של מערכת המשפט הוא לשקול אותן. הגרסה של נתניהו טרם נאמרה. שימוע זה הליך מהותי בתוך החקירה שיכול להפוך החלטות". עוד הוסיפה: "הציבור מרגיש שיש כאן משהו לא סביר, ראש הממשלה לא קיבל שוחד. זה קשקוש, קמפיין. שלושה אנשי מקצוע במשרד התקשורת אישרו את עסקת בזק, זו עסקה שאושרה על ידי הרשות להגבלים עסקיים".

סגנית שר החוץ התייחסה גם לנאומו הצפוי של בני גנץ מחר, ולסקר "סלונה" המראה כי איחוד של גנץ, יש עתיד ויעלון עתיד לספק להם 34 מנדטים. "אני לא עוצרת את נשימתי. הליכוד היא המפלגה המפלגה המובילה ונמשיך להיות המפלגה המובילה. אין לשמאל קואליציה, גם אם גנץ יביא 30 מנדטים – עם מי הוא יעשה קואליציה? כל המפלגות הפריפריאליות הן ימניות".