האם ב-25 בפברואר 2020 אזרחי ישראל ילכו לקלפיות, בפעם השלישית בתוך פחות משנה? אם לא יימצא פתרון לפלונטר הפוליטי בשבוע הקרוב, הכנסת תתפזר שוב ובחירות 2020 תצאנה לדרך. מעל המשא ומתן התקוע בין הליכוד לכחול לבן, מרחפת שאלת החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

חבר הכנסת מהליכוד והשר אלי כהן טען ב"חדשות הבוקר" כי נתניהו לא מתכוון לבקש חסינות. "בימים האחרונים היו לי שיחות עם ראש הממשלה, ושמעתי ממנו בצורה מפורשת שהוא לא מתכוון לבוא ולהגיש חסינות", סיפר כהן, "נתניהו מאמין בחפותו בצורה מלאה והוא אומר, 'אני מוכן לבוא ולעמוד למשפט'".

כהן האשים את יאיר לפיד בכך שהוא מסכל את ממשלת האחדות ומחזיק את בני גנץ כבן ערובה: "גנץ שבוי על ידי לפיד שרוצה בחירות. לפיד מבין שאם הולכים לאחדות עם הליכוד, שזה רצון העם והשתקף בבחירות הנוכחיות, הוא לא יהיה ראש ממשלה. גנץ צריך לקבל החלטה מנהיגותית ולקבל את הצעת הליכוד".

מאיר כהן מכחול לבן תקף את שר הכלכלה, שבעבר התבטא בכך שראש הממשלה יתקשה מאוד לנהל מדינה כשיש נגדו כתב אישום: "זהו מצעד קרנפים. השרים יושבים באולפנים ומתפתלים באי נוחות. הם יודעים את האמת, שביבי נתניהו צריך ללכת. הם אמרו את זה. עכשיו הם יושבים על הכיסאות וכנראה שזה קצת מבלבל את רוחם, הם מתחילים להתנהג כמו קרנפים".

כהן הכחיש כי לפיד הוא שמסכל את הכניסה לממשלת אחדות: "זה ספין, חבל שבתקשורת זה הופך להיות עובדה מוגמרת. בכחול לבן יש הרבה מאוד דעות וזה לגיטימי, אבל יש עמדה אחת. בני גנץ הוא מנהיג המפלגה והוא קיבל החלטה מצויינת בעיניי, לבוא ולהגיד לביבי נתניהו, 'אדוני, אני מציע לך רוטציה. אני אתחיל ואהיה ראש ממשלה ואתה תלך, תזכה את עצמך ותחזור בכבוד גדול להיות חלק מהשלטון במדינת ישראל'".