"זאת הייתה משמרת שגרתית, הכל היה רגיל. אני הייתי אמור לצאת למשימה והתקדמתי לכיוון הניידת, אז קיבלנו  קריאה כי רכב שברח מניידת סיור בדרך אלינו. תוך חמש שניות הוא היה אצלנו - אפילו לא הספקנו להגיב", אמר הבוקר (שני) רס"ל ארקדי מיכאלצ'וק שותפו של עמיחי כרמלי ז"ל מזה שבע שנים.

מיכאלצ'וק נכח בזירה בה נדרס למוות כרמלי, מתנדב במשטרת התנועה שהובא אמש (ראשון) למנוחות. על פי דבריו אם היה עומד במרחק 10 סנטימטר מהמקום בו עמד, זה היה נגמר אחרת. "הייתי בהלם, ראיתי רכב שמתקרב והסתתרתי מאחורי הניידת שהייתי אמור לצאת איתה. אותו רכב עבר לידי בסנטימטרים ספורים. אם הייתי עומד במרחק 10 סנטימטרים לא יודע איך זה היה נגמר. הרמתי את הראש וראיתי אפודה זוהרת עפה מעליי, בסוף התברר שזה החבר שלי כרמלי".

עמיחי כרמלי ז"ל, מתנדב המשטרה שנהרג מפגיעת רכב שפרץ מחסום בראשל"צ (צילום: באדיבות המשפחה)
עמיחי כרמלי ז"ל, מתנדב המשטרה שנהרג מפגיעת רכב שפרץ מחסום בראשל"צ | צילום: באדיבות המשפחה

מה עשית?
"קיבלתי מכה בפנים, וכשהרגשתי שאני מדמם התרחקתי מהתאונה, הלכתי לניידת השנייה שלא נפגעה. אז בא עוד מתנדב והביא לי מגבונים בשביל לנקות את הפנים, כי הן היו מלאות בדם".

 מה עבר לך בראש בשניות שאחרי שהבנת מה קרה לשותף שלך?
"אני מכיר אותו כבר שבע שנים, הוא תמיד היה מזהיר את כל המתנדבים החדשים לא לעמוד על הכביש כי זה מסוכן, אומר להם להתרחק שלא ידרסו ויעלו עליו. הוא תמיד היה מקפיד על בטיחות, הוא היה מקצועי. לאבד חבר שאתה מכיר שבע שנים זה קשה".

לסיום הסביר מדוע הוא החליט שכן להמשיך בשגרה היומית. "אני לא אפרד מהתפקיד שלי בהתנדבות, אני נשאר עם המשפחה", אמר והוסיף: "אם אני אשב בבית אני לא יודע מה יהיה עם המחשבות שלי. אני מעדיף לצאת להיות עם החברים, עם השוטרים שנותנים לי את הגב שלהם וכל יום מתקשרים אלי לשאול מה שלומי. אני חי איתם כבר שבע אני ואני תמיד אשאר איתם".