תקיפה אלימה ואכזרית באזור, רק בגלל דשא סינטטי: אורטל שיק בסך הכול רצתה לדבריה לייפות את החצר המשותפת בבניין שבו היא מתגוררת. היא התקינה בחצר דשא סינטטי, דבר שמאוד לא מצא חן בעיני אחד השכנים.

"עשינו גינה בבניין המשותף וזה הפריע לשכן בעין. פעמיים הוא הזמין לנו משטרה", סיפרה שיק לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "המשטרה אמרה, 'אין מה לעשות'. לטענתו, השתלטנו על המקום - למרות שהמקום לא סגור, הכול פתוח. יומיים קודם הוא ישב עם חבר פה".

בעת שחזרה עם בעלה ובנותיה מקניות, נתקלה שיק באותו שכן ברחוב: "בעלי העלה את הקניות הביתה כשאני עם שקית אחת ועם הבנות. ראיתי את השכן ושאלתי, 'למה הזמנת משטרה? יכולת לבוא אליי. תגיד מה מפריע'. לא הייתה בינינו שום אינטראקציה, אין שלום-שלום, הוא לא אמר מה מפריע לו, שום דבר".

"הוא אמר, 'מי את בכלל?' וירק. החזרתי לו והוא התחיל לפוצץ אותי במכות. הוא לא הרפה", שחזרה שיק, "ניסיתי בכל כוחי להתגונן, אני אחרי ניתוח ונורא פחדתי. בתי הקטנה הייתה בין הרגליים שלי, אבל לא היה לו אכפת. היא גם קיבלה מכה, הוא העיף לה את הראש ונתן בוקסים ובעיטות. היה נראה לו שהוא מתמודד פה עם גבר. לא הגיוני שככה מתנהגים, במיוחד לא לאישה".

בגלל דשא סינטטי: הותקפה על ידי השכן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הותקפה באכזריות. אורטל שיק | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מי נחלץ לעזרתך באותו הרגע?
"צעקתי לגיסי שיירד למטה, ותוך כדי שאני צועקת הוא קלט אותו, נרתע והלך אחורה. השכנים ירדו והזמינו משטרה. המשטרה לא עשתה כלום כמובן, רצתה שנעשה סולחה. איך אפשר לעבור לסדר היום על דבר כזה? לא הסכמתי. התפניתי למיון ועשו לי צילומים כדי לראות שלא נפגע לי הפתח בבטן מכל המכות שקיבלתי. לאחר מכן הגשתי תלונה במשטרה".

איך התלונה הזו טופלה?
"הגשתי את התלונה ב-1 לפנות בוקר והשוטרים אמרו שיבואו או באותו הרגע או בבוקר, אך הדבר הזה לא קרה. הם לא הגיעו בכלל. למחרת בבוקר עברתי לידו ברחוב, הוא התחיל לקלל אותי ברוסית ופתח עליי עיניים כמו של רוצח. הוא ישר הזמין משטרה, כדי שלא תקרה סיטואציה שעוד הפעם יתלוננו עליו. כשהמשטרה הגיעה הראתי לשוטרות את הסרטון, הן הזמינו תגבורת ועצרו אותו בשעה עשר בבוקר".

הוא עצור עכשיו או שנמצא בבניין?
"הוא בבניין, שיחררו אותו אחרי שעות בודדות. כשהבנתי שהוא פה ניגשתי שוב לתחנת המשטרה, אמרתי להם - איך אתם עושים דבר כזה, אתם מחכים שהוא ירצח אותי? רק ככה תזיזו את העניינים? הם נפנפו אותי. אני רועדת מפחד, הבנות שלי גם. הן בטראומה וכל היום מדברות על זה. כשהן רואות גברים בממדים שלו, הן אומרות - 'אמא, הנה הוא, הנה הוא', כשזה לא הוא בכלל. הן מפחדות נורא".

איך אפשר להמשיך לגור באותו הבניין עם התוקף שלך?
"נתנו לו צו הרחקה ממני לשבועיים, אבל זה לא צו הרחקה מהבית. זה לא נתפס הדבר הזה, הוא יכול לרדת במדרגות, לדקור אותי ולברוח".

תגובת משטרת ישראל: "מיד עם קבלת הדיווח אתמול במוקד המשטרה, הגיעו שוטרים למקום ועצרו את החשוד שנלקח לחקירה. בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים והחקירה בעניינו נמשכת. ככל שיעלה חשד לקיומה של עבירה נוספת, הרי שהמשטרה תפתח בחקירה בהתאם".