עודד פורר וחמד עמאר, חברי הכנסת מישראל ביתנו, פנו לאביגדור ליברמן, יושב ראש המפלגה, וביקשו ממנו לחבור לבנימין נתניהו ולהקים ממשלת ימין צרה כדי למנוע בחירות, כך פרסמה אתמול (שלישי) לראשונה דפנה ליאל. מאוחר יותר בראיון לערוץ הכנסת אמר ליברמן, "בחירות או ממשלה צרה, לא יודע מה יותר גרוע".

פורר הסביר ב"חדשות הבוקר" מה הוביל לשינוי הכיוון. "בתחילת השבוע אריה דרעי הכפיש בצורה בוטה וגזענית את ציבור העולים, ודממה דקה נשמעה מהכיוון של ראשי כחול לבן", טען פורר, "אחר כך ראיתי בוועדת הכספים את הדיל של גפני, אחמד טיבי וכחול לבן כדי להעביר את הכספים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות. הבנתי שקורה פה משהו שכולו חשיבה על מה יקרה יום אחרי הבחירות הבאות".

לדברי פורר, ראשי כחול לבן הם האשמים כרגע בטרפוד הקמת ממשלת האחדות. "אני רואה את הסרבנות של כחול לבן ללכת לממשלת אחדות. יש עכשיו שלוש אופציות על השולחן: ממשלת אחדות, ממשלה ימנית צרה ובחירות", פירט פורר, "מבחינתי האלטרנטיבה העדיפה היא ממשלת אחדות, אבל אם נשארים עם שתי האפשרויות האחרות, מבחינתי עדיפה ממשלה על פני בחירות בפעם השלישית".

אתם תוקפים את כחול לבן כי הם לא גינו את התבטאויות הפוליטיקאים החרדים, ומצד השני אומרים שתשבו איתם בממשלה צרה?
"אין לי שום בעיה עם החרדים, יש לי בעיה של אג'נדה ומה תהיה מדיניות הממשלה ועל זה אנחנו מוכנים לדבר. אמרתי לליברמן, החרדים יצטרכו לעשות התגמשויות ופשרות, אבל אם האלטרנטיבה היא ממשלת ימין צרה או בחירות, בעיניי בחירות למדינת ישראל זו האלטרנטיבה הכי גרועה וצריך לעשות הכל כדי למנוע את זה".

אתה לא חושב שגם לכם היה חלק בשיח המתלהם והקשה עם החרדים? ליברמן נכנס חזיתית בפוליטיקאים החרדים.
"בהחלט תקפנו ונמשיך לתקוף את הפוליטיקאים החרדים אם הם ימשיכו להתנהל כפי שהם מתנהלים. אין לי שום דבר נגד הציבור החרדי, אבל יש פה החלטות והכרעות שמדינת ישראל צריכה לקבל על איך היא תיראה בשנים הקרובות. לא יכול להיות ששר הפנים תוקף ציבור של למעלה ממיליון איש באמירות גזעניות, מזלזלות ובוטות".

יש לך ביקורת רבה על אריה דרעי.
"הוא פרסם שקרים ודברי הסתה לגבי המשא ומתן הקואליציוני, בסגנון הפרוטוקולים של זקני ציון. לא הייתה מילה אחת של אמת במה שהוא כתב ודיבר. ברור לחלוטין שהוא לא מבין באיזו מדינה הוא חי ומי משלם לו את המשכורת, כי מי שמשלם לו את המשכורת זה כל אלה שצופים בנו עכשיו רגע לפני שהם יוצאים לעבודה. רבים מהם אלה אנשים שעלו לכאן וגם שירתו בצה"ל".