ישיבת קבינט הקורונה שנערכה אמש (ראשון) הסתיימה ללא הכרעות וללא החלטה על הקלות או הגבלות. חזרתם של תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי ספר נדחתה, על אף התעקשות שר החינוך יואב גלנט שהציג נתוני תחלואה עדכניים במערכת החינוך שמוכיחים לדבריו כי ההדבקה במוסדות החינוך כמעט אפסית.

שרי הממשלה דנו בשורת הגבלות חדשות אפשריות כמו סגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב, הידוק הסגר בערים אדומות, עוצר לילי ביישובים כתומים והחמרת הקנסות.

בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", הביע שר המודיעין אלי כהן התנגדות לסגירת המסחר בשעות הערב. "אני מתנגד לנושא הזה, חושב שזה לא נכון", אמר השר כהן, "הייתי מוביל עכשיו את שני הצעדים הבאים: פתיחת המרכזים הפתוחים ובהמשך אם זה עובד גם פתיחת הקניונים, ובמקום החזרת כיתות ה'-ו' הייתי הולך על כיתות י"א-י"ב".

"התלמידים האלה נמצאים בבגרויות ואצלם אין זמן לתקן מכיוון שהם מתגייסים עוד מעט", הסביר שר המודיעין, "לעומת זאת בכיתות האמצעיות תהיה אפשרות להשלים. הדבר הברור הוא שצריך לפעול בהדרגתיות. אנחנו נמצאים בנקודה טובה ורואים את האור בקצה המנהרה".

אחרי שבע שעות של דיונים וטחינת מים, איך אין שום החלטה?
"אנחנו מקבלים החלטות בשיקול דעת. בזמן שבאירופה רואים שיאים בתחלואה ובתמותה, אנחנו לשמחתנו דנים במה ייפתח. ההחלטות יתקבלו השבוע. הקורונה לימדה אותנו שהפזיזות היא מהשטן. אנחנו לא רוצים לזרוק לפח את ההישגים המשמעותיים שהגענו אליהם עד עכשיו - הילדים עד גילאי 10 נמצאים במערכת החינוך, התעשייה והשירותים עובדים במלואם והאיים התיירותיים נכנסים גם כן לפעולה".

במקום להטיל סגר לילי או לסגור את המסחר בשבע בערב, למה לא פשוט לטפל בעניין החתונות?
"החתונות נעצרו. מי שמקיים חתונות מעבר ל-40 איש עושה עבירה. ההחלטות האחראיות שהוביל ראש הממשלה בעניין הסגר והאחריות הציבורית מובילות לכך שאנחנו נמצאים בכ-650 נדבקים מדי יום".

כשר המודיעין, מה ההתייחסות שלך לפרסום בניו יורק טיימס אודות החיסול בטהרן?
"אני לא יכול להתייחס באופן ספציפי לידיעה כזאת או אחרת. כל אחד צריך לשאול את עצמו איך רב מרצחים סוני מוצא שיתוף פעולה וחסות באיראן. מדינת ישראל יודעת להגיע לכל אחד ולכל מקום. המסר החשוב הוא לנשיא ארצות הברית - אתה לא יכול לעשות משא ומתן עם מדינה שנותנת חסות למי שהוא האויב המרכזי של ארצות הברית. מול איראן אתה צריך לפעול בנחישות ובעוצמה, להמשיך את הסנקציות ולא בהסכמים שלא שווים את הנייר שהם חתומים עליו".