אחרי החגיגות ההמוניות בסוף השבוע על אף העוצר הלילי והעובדה כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.99, המשטרה נערכת לקראת אכיפה משמעותית היום (ראשון) בירושלים כשמחסומים נפרסו בכניסה לעיר כדי למנוע את הגעת ההמונים לטישים הגדולים, ומשעות הבוקר נרשמים עומסי תנועה בכניסה לבירה.

"האכיפה בכניסות לירושלים תהיה משמעותית", אומר הבוקר סגן ניצב רועי ולדמן, ראש אגף חקירות במשטרת ישראל, "לא ניתן להיכנס עם אוטובוסים או רכבי הסעות במהלך היום. משטרת ישראל תהיה בכניסות לעיר בתקווה שמעט אנשים ינסו להפר את ההנחיות. אנחנו רוצים למנוע את אותם טישים המוניים שלא משרתים את המאמץ הלאומי והאינטרס הלאומי בשלב הזה".

ולדמן הוסיף כי "אנחנו רוצים לדבר לשכל הישר, שאנשים יבינו שזה חלק מהסולידריות, מהאחריות החברתית, ברית לא כתובה בין הציבור לבין עצמו כדי להימנע מעלייה משמעותית בתחלואה. מקדם ההדבקה מתקרב הבוקר ל-1, אנחנו בסיטואציה מאוד לא פשוטה וצריכים להבין את גודל השעה. בסוף השבוע ראינו תמונות קשות לצפייה ומקווה שהיום נוכל למנוע כמה שיותר. לא מבטיח שנמנע את כל הטישים, אבל נעשה את המאמצים למען הציבור".

היערכות המשטרה הבוקר באה לאחר סוף שבוע של מסיבות בתל אביב ואזורים נוספים בארץ, כאשר החגיגה המרכזית נערכה אתמול בשוק הפשפשים ביפו עם אלפי חוגגים וכוחות משטרה שהגיעו לפזר אותם באיחור ניכר. שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לכך הבוקר ואמר כי "מעל 8 מיליון חיסונים, מעל 3 מיליון מחוסנים, אבל זה לא מספיק למציאות של הפרות, מפגשים ומסיבות. חייבים להתאפק, אנחנו יכולים להיות בסוף המאבק".

סגן ניצב ולדמן התייחס להפרות בסוף השבוע והביקורת על המשטרה ואמר כי "1,800 מסיבות נמנעו בסוף השבוע הזה על ידי כוחות משטרה. ל-400 מסיבות נכנסנו בהיותן מתנהלות ו-5,300 קנסות נרשמו כנגד חוגגים. נכנסנו בכוח גדול לאותם מבנים, מקלטים, לופטים ואולמות אירועים ברחבי הארץ ששם נערכו מסיבות והתקהלויות גדולות. פיזרנו אותן והיו שם גם עימותים, פצועים ובמקרים מסוימים ביצענו עשרות מעצרים".

"האם כוחות יס"מ היו צריכים להיכנס בקו אחיד, לפזר בכוח את האנשים האלה ולייצר עימותים רחבים עם מכת"זיות? לא יקרה", הוסיף ולדמן, "אלה תמונות שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה לראות. היינו נכנסים לעימותים חסרי פרופורציות ביחס להתקהלות האנשים. אנשים היו מתרוצצים, נפצעים וזה היה הופך לחג פורים אדום, לא בגלל הקורונה אלא בגלל שהרבה מאוד דם היה זורם ברחובות".