ח"כ איציק שמולי עוד מנסה להתרגל לתואר יו"ר הסיעה שקיבל אתמול לאחר הדחתה של ציפי לבני ופיצול "המחנה הציוני". ב"חדשות הבוקר עם ניב רסקין", סיפר הח"כ על המשימות שעל הפרק, ובראשן לדבריו, "לקחת את הח"כים המעולים של מפלגת העבודה ולהפוך אותם לנבחרת שהולכת ביחד".

על המהלך הדרמטי של גבאי, שבוצע בשידור חי לעיני המצלמות, שמע שמולי במקום מפתיע – דווקא במספרה. עדכון מוקדם מיו"ר מפלגתו קודם, הוא לא קיבל. "אבי התקשר אליי, הוא יצר קשר וביקש שאני אבוא באופן מיוחד לישיבת הסיעה. ניסיתי להספיק אבל הוא לא אמר לי במה מדובר. ידעתי שהולך להיות משהו דרמטי", אמר.

ולמרות זאת, ח"כ שמולי העיד שלא הופתע מהמהלך. לדבריו, הדינמיקה בין לבני לבין גבאי ללבני לא הייתה טובה, בלשון המעטה, בשבועות האחרונים. "היא אישה ראויה מאוד, אבל השותפות הזאת הגיעה לאין מוצא", הוסיף. "לפני שאנחנו פוליטיקאים, אנחנו קודם כל בני אדם, ודברים שקרו בין שני האישים האלו בחודשים האחרונים הביאו למצב כזה שהם כמעט לא יכלו לשבת יחד באותו חדר. אני לא יודע איך הייתי מגיב אם הייתי פותח את העיתון כל יום ורואה שעושים עליי סקרים מה קורה אם אני לא יו"ר המחנה הציוני".

שמולי. כמעט היה שר (צילום: אתר הכנסת, חדשות)
ח"כ איציק שמולי | צילום: אתר הכנסת, חדשות

על השאלה האם המהלך נועד להכין את הקרקע ליצירת חיבור אפשרי עם בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר שהסקרים צופים לו ולמפלגתו החדשה, "חוסן לישראל" כ-14-16 מנדטים, לא ידע ח"כ שמולי לענות בבירור. "מה שמופיע ב-waze של אבי גבאי ומפלגת העבודה זה חילופי שלטון במדינת ישראל. ככל שאני מכיר את אבי, הוא לא ישאיר אבן על אבן עד שהוא לא ימצה את כל האופציות".

לדברי שמולי, שקרא אתמול ליצירת חיבורים לאחר הפיצול במפלגה, הוא לא לוקח חלק אקטיבי בפגישות ובדיונים בין גבאי לגנץ. "בסופו של דבר צריך לעשות חיבור, כי התופעה הזאת שקמות מפלגות אמצע, שותות את המנדטים של מפלגת העבודה ונכנסות לממשלת נתניהו הבאה זה תופעה שחוזרת על עצמה בכל מערכת בחירות", אמר. "גם בני גנץ, שהוא בן אדם ראוי מאוד וטוב שהוא מגיע לפוליטיקה, צריך להבהיר קודם כל מהן עמדותיו האידיאולוגיות אבל גם מה הן כוונותיו – האם הוא בא להיות חלק מהמאמץ להחלפת נתניהו או האם הוא בא להיות שר אצל נתניהו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12