מה הייתם עושים אם פורץ היה יוצא לפתע מחדר השינה שלכם? שירי ואמה בת ה-70 בחרו שלא לברוח מהבית ולהזמין משטרה, אלא לפתוח איתו בשיחה, להבין את המצוקה שאליה נקלע ולנסות לסייע לו.

"באתי לביקור אצל אמא במרכז תל אביב, היא ישבה במטבח ואני על הספה", שיחזרה שירי ב"חדשות הבוקר", "בשלב מסויים ראיתי מישהו הולך לכיוון חדר השינה של אמא. זה היה ממש הבזק, היה לו כובע ומסיכת קורונה. חשבתי, רגע, מה ראיתי פה? לא ידעתי אם זאת אמא שלי שמתכננת לצאת מהבית או אח שלא ידעתי עליו שגר בבית. הסתכלתי וראיתי שאמא במטבח, הסקתי שיש מישהו זר בבית".

"אמרתי לאמא בשקט שיש מישהו בחדר השינה שלה. האינסטינקט הראשוני שלי היה לברוח", הודתה, "ניסיתי לפתוח את הדלת האחורית ולצאת אבל אמא שלי התחילה לצעוק פתאום. יש לה קול חזק, הוא נבהל, יצא מהר מחדר השינה שלה וברח לכיוון הדלת. היא העיפה אותו החוצה. זה היה מאוד מרשים. היא אמרה לו, 'לא מצאת כלום? יופי, מגיע לך'".

ואז הוא פרץ בבכי.
"הוא התחיל לבכות ולהתנצל, שוב ושוב. הוא אמר סליחה על זה שהבהיל אותנו. אמא שלי ביקשה ממנו שיוריד את המסיכה כדי לראות מי הבן אדם. הוא בחור צעיר, יפה, בערך בגיל שלי. הוא לא היה מלוכלך ולא נראה נרקומן, לבש חולצה בצבע תכלת. הוא סיפר שרב עם האבא החורג שלו, שהוא גר מחוץ לעיר ושהוא נתקע בעיר. אמר שהרביצו לו, שלקחו לו את הטלפון ואת הארנק, שאין עליו כלום ושאיש לא מוכן לעזור לו".

האמנתן לו?
"לא קנינו ישר את הסיפור, היינו בסיטואציה מאוד מבלבלת. זה הדבר הכי מפחיד בעולם שמישהו נכנס אלייך הביתה, זה סיוט שלי ושל הרבה אנשים אחרים. אבל כשהוא התחיל לבכות ולהתנצל היה ברור לנו שהוא במצוקה ושהוא לא ייפגע בנו".

החלטתן לנסות ולעזור לו.
"בהתחלה נתנו לו כוס מים וניסינו להבין איך אפשר לעזור. הוא היה מאוד נסער. אמא רצתה לתת לו 20 שקלים והוא אמר, 'לא תודה גברתי, זה לא יעזור לי'. הוא הסביר שהוא צריך רב קו בשביל נסיעות ולכן 20 שקלים לא יעזרו. אמא שלי נתנה לו 70 שקלים וגם קופסה קטנה עם חמין מיום שבת ומזלג חד פעמי".