ככל שחולפים הימים מאז פרוץ המהומות בערים המעורבות, עוד ועוד מקרים חמורים של ניסיונות לינץ' נחשפים. יצחק לסר נסע עם שני חבריו ללוד על מנת לתמוך בתושבי העיר שמפחדים להישאר לבד בביתם מחשש שייפגעו ממתפרעים, כשלפתע חבורת רעולי פנים הגיחה לעבר מכוניתם וירו לעברם.

"נסענו, כמו עוד הרבה חברים מהיישוב, כדי לעזור לתושבי לוד, לאחים שלנו שמפחדים להישאר לבד בבית וצריכים שיעזרו לשמור עליהם", סיפר לסר לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "הרעיון הוא לשבת בבית של מישהו שמפחד שערבי ייכנס אליו הביתה, ישרוף לו את הבית ויהרוג אותו. חולקנו לבתים".

"אני ועוד שני חברים היינו בדרך ללוד, ובכניסה לעיר ראינו כ-15 רעולי פנים", תיאר לסר, "ישר הסתובבנו חזרה כדי לנוס, לא באנו להתעמת עם אף אחד אלא כדי לעשות טוב בסך הכל, אבל תוך כדי נסיעה לכיוון שממנו הגענו רעולי הפנים זרקו עלינו אבנים וניפצו את שמשות הרכב. פתאום שמענו כ-15 יריות".

יצחק לסר עבר ניסיון לינץ' בלוד וניצל בנס (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הרכב המנופץ אחרי מטח היריות והאבנים | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך הגבתם באותו הרגע?
"חבר שלי שישב מקדימה צעק לי שהוא נפגע. ברחנו משמה והתחלנו לנסוע לכיוון בית החולים אסף הרופא. בדרך ראינו מחסום משטרתי, 200 מטרים משם, ועצרנו. לצערי אף אחד מהשוטרים לא חשב לרוץ ולתפוס את המחבלים שירו עלינו".

הייתם חמושים?
"שלושתנו היינו חמושים, אבל לרגע אחד לא חשבנו להשתמש בנשק נגד אזרחים. שלושתנו היינו לוחמים, לחמנו בגזרות איו"ש ועזה, אבל אף פעם לא חשבנו שניתקל בקרב יריות במרכז הארץ. כשיורים עלייך זה מפחיד תמיד, אבל זה לא נתפס שזה קורה גם במרכז. גדלתי בשומרון, זה ברור מאוד שיש שם שחור ולבן, לצערי במרכז הארץ זה לא כזה ברור".

מה שלום החבר שנפצע?
"הוא נקרא 'פצוע קל', אבל ייקח לו עוד כשמונה חודשים לפחות להתאושש מזה ולחזור אלינו. לצערי, אוזלת היד של השוטרים מוכיחה שוב ושוב שהמשטרה פשוט לא מסוגלת לשמור על האזרחים שלה".