אלפי מפגינים דרוזים התעמתו עם כוחות משטרה בצפון הגולן עקב התנגדותם להקמת חוות טורבינות רוח, שלטענתם נבנית על שטחים המשמשים אותם לחקלאות. המפגינים יידו אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים. לפחות עשרה מפגינים נפצעו בעימותים הללו. המשטרה קראה לראשי העדה הדרוזית לפעול להרגעת הרוחות.

רפיק חלבי, ראש מועצת דאלית אל-כרמל, טען הבוקר כי שורשי המחאה בתהליכים שהתרחשו בשנים האחרונות: "זה החל לפני כמה שנים עם חוק הלאום. יש תחושה שנזרקנו הצידה, תחושת הזנחה. אחר כך היה חוק קמיניץ שמטיל קנסות וצווי הריסה על בתים בעספיא, בית ג'אן, כיסרא, בגליל, בכרמל, בדליית אל-כרמל. מתייחסים אלנו בשיטת דיכוי תכנוני עם בתי משפט וקנסות בסך 300-400-500 אלף שקלים".

"השטח מבעבע. לפני שבועיים פגשתי את רונן בר ואמרתי לו: לך לראש הממשלה ותגיד שאנחנו מאבדים שליטה על העסק. בחודש שעבר שלחתי מכתב לראש הממשלה וכתבתי לו: אני משתמש בכישורים העיתונאיים שלי ואומר לך, אני קורא תהליכים - התהליכים קשים ורעים מאוד. מבקש שתיכנס לעובי הקורה".

חלק גדול מהמפגינים לא רואים בישראל כמדינה שלהם. המאבק שלהם על הטורבינות מושפע מסוריה בכלל.
"נושא הנאמנות, השייכות ואהבת המדינה לא על הפרק. הנאמנות מוחלטת. זה מאבק צודק של תושבי הגולן. באים ושמים להם טורבינות ליד חלון הבית שלהם. הם נאבקים על זה בכל השיטות. מה זה שייך לסוריה? כל פעם שקורה משהו מדביקים את הסטיגמות: סוריה, שמאלנים, ערבים. זה לא ערבים ולא שמאלנים ולא סורים. זה מאבק על איכות החיים שלנו ועל האזרחות שלנו. תכבדו אותנו כמו שאנחנו מכבדים את המדינה. מזלזלים בנו כל הזמן".

טוענים שבראש פרויקט הטורבינות עומד סאלח טריף, שהוא במקרה דרוזי.
"סאלח טריף מכחיש שהוא עומד בראש הפרויקט הזה, אבל גם אם כן, זה שמישהו דרוזי או מוסלמי או יהודי, לא עושה אותו צודק. אנחנו נאבקים לא רק ברמת הגולן. אם מדינת ישראל לא תשכיל להבין את הכאב שדאלית אל-כרמל עם הדיכוי התכנוני והדברים האחרים, היא תאבד הרבה מאוד אמפתיה וחבל".

ואם תאבד אמפתיה, מה יקרה? לא יתגייסו לצבא, לא ישלמו מיסים?
"אני לא אהוד אולמרט ולא אהוד ברק, אני לא קורא למרי במיסים ולא בדברים אחרים. כשהאווירה לא טובה, כשפוגעים בך יומם ולילה, מה אתה מצפה? הדרוזים יותר יפנים מיפנים, יותר ישראלים מהיהודים. היהודים לא משרתים בצבא כמו שהדרוזים משרתים בצבא. אנחנו מלח הארץ, אוהבים את המדינה. זאת המדינה שלנו, הארץ שלנו. הנכדים שלי אחרי שירות ב-8200 ובחיל האוויר. מה אתה רוצה שאגיד להם? אני רוצה שהמדינה תדע לכבד אותי. אני אמנם לא חרדי, מתנחל או מהציונות הדתית, גם לא יהודי, אבל מקווה שזה לא ייפגע בי".