רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הייתה נצורה אמש במספרה בכיכר המדינה בתל אביב. אלפי מפגינים עמדו מחוץ למספרה ולא איפשרו לה לצאת החוצה. אחרי שלוש שעות, במבצע משטרתי מורכב, חולצה רעיית ראש הממשלה מהמספרה. עימותים פרצו בין השוטרים למפגינים במהלך פינוי ההפגנה.

הספר משה בוטבול שהיה עם הגברת נתניהו בתוך המספרה בשעות המלחיצות הללו, תיאר ב"חדשות הבוקר": "זה היה מאוד קשוח. עברתי לילה מאוד קשה. אני לא רגיל לדברים האלה, לא מכיר את הדברים האלה".

"לפני שרה הייתה לי לקוחה שצילמה אותה והפיצה. בתוך שתיים-שלוש דקות היו עשרות אנשים, בתוך חמש דקות - מאות", סיפר בוטבול, "מפה זה רק הדרדר. הם הגיעו עם מגפונים, היו צעקות מטורפות. היו שם קצת דחיפות וכאלה. זה היה מאיים, הרגשתי לא בנוח, אפילו מאויים. זה היה מצור ארוך ובלתי נגמר".

מה קרה בתוך המספרה בשעות האלה?
"זה היה קשוח מאוד, אפילו מפחיד. זרקו לי ביצים, כל אחד עובר וזורק את ההערה שלו. מאוד דאגתי לגברת, כי היה שלב שזה היה יותר מדי ולא היו מספיק כוחות. אחרי זה תגברו ועשו. הייתה לי חוויה מאוד לא נעימה".

מישהו מהמפגינים ניסה לפרוץ פנימה?
"לא, אבל הם היו ממש על הדלת. זה היה מאוד מפחיד ברמת ההרגשה, שאוטוטו זה קורה. אין לי מילוט מאחורה, אין לי איך לצאת ואיך להיכנס".

איך רעיית ראש הממשלה הרגישה ברגעים האלה?
"היא הרגיעה אותנו. חוויה, מה אני אגיד".

היה שלב שרציתם לצאת וזה לא התאפשר?
"כן. התחלנו את התהליך וחשבנו: טוב, זה יסתדר, אבל זה רק התעצם והתעצם. היה שלב שלא היה אפשר לצאת".

חשוב לך לדבר על אחדות עם ישראל.
"אני מדבר עם כל גווני הקשת, והלוואי שנשב ונדבר. נמאס מהבלגן הזה, שאני מרגיש אותו באופן אישי. אני רוצה להגיד לכולם: לא לשכוח שאנחנו כולנו אחים בסופו של דבר. ויכוח לפה, ויכוח לשם, כן נכון, לא נכון - כולנו אחים".