ראש הממשלה נפתלי בנט העריך כנראה כי נאומו הראשון בפני מליאת הכנסת יופרע על ידי חברי האופוזיציה החדשה, אבל הוא לא תיאר לעצמו באיזה עוצמות. במשך דקות ארוכות הוא התקשה להשלים משפט, כשחברי הכנסת מהליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה צועקים לעברו ומגדפים אותו.

"בנט נכנס להלם. הוא לא התכונן לזה", סיפר דוד ביטן ב"חדשות הבוקר", "אבל ככה זה כשאתה רוצה להיות ראש ממשלה, תתרגל לכל דבר. אני לא צעקתי, זה לא נותן שום דבר. זה היה צורם, אבל אנשים כעסו עליו והוציאו את זה במועד הזה. זאת לא פעם ראשונה".

"להגיד שאני בסדר הבוקר? לא. זה לא אירוע פשוט מבחינתנו", הודה ביטן, "אבל, זה לא נורא בכלל שנהיה באופוזיציה. נחזור כמה שיותר מהר. אני לא תומך בפריימריז, יש זמן לכל דבר ועכשיו זה התפקיד שלנו להפיל את הממשלה. הסיכוי שלנו להפיל את הממשלה הזאת הוא רק אם נתניהו יישאר יושב ראש האופוזיציה. אם הוא יזוז הצידה, בליכוד יתעסקו רק במריבות פנימיות על מי יהיה ראש הליכוד הבא ולא בהפלת הממשלה. צריך עכשיו שקט בליכוד".

ביטן הודה שנעשו טעויות מצד נתניהו שהובילו לירידתו מהבמה, לפחות לעת עתה. "זה ברור שהיו טעויות. הלקח הכי גדול שלי זה שהעניינים האישיים גוברים על כל דבר, ולכן צריך להתייחס לאנשים בצורה אחרת", אמר ביטן, "היחסים האישיים הם אלה שקבעו כאן. השנאה האישית של גדעון סער לנתניהו כיוון שלא קיבל תפקיד שר היא מוגזמת, בנט עשה סלטות באוויר כל היום, אבל הנפילה הכי גדולה הייתה כשליברמן עזב את גוש הליכוד".

זה האירוע שהתחיל תגובת שרשרת?
"תמיד קיבלנו את הרוב שלנו יחד עם ליברמן. בתקופת נתניהו, לא היה לנו רוב בלי ליברמן. לכן, המעבר שלו מקצה לקצה היה משמעותי. זה התחיל את השינוי".

ילדיו של בנט במליאה
ילדיו של בנט מחזקים מהיציע

הטעות ההיסטורית לא הייתה הפרת ההסכם עם בני גנץ? למה לא השמעת קול אז?
"אני לא יכול להיות ועדת הביקורת של הליכוד ובכל פעם שעושים איזושהי טעות לבוא ולהצהיר על זה בחדשות. אני אומר את הדברים בחדרי חדרים. מה שקרה עם גנץ זאת טעות, אבל זאת הפעם הראשונה שנתניהו הפר הסכם פוליטי. במקרה הזה גם שר הביטחון הפר הסכם. הוא שם שר משפטים לעומתי שהפר את ההסכם איתנו מהרגע הראשון, ולכן זה נתן הרגשה לנתניהו ולליכוד שאין שום כוונה לקיים את ההסכם כמו שהוא. שני הצדדים הפרו את ההסכם, הליכוד יותר, גנץ פחות, ולכן קרה מה שקרה".