הדרמה בבחירות לראשות העיר בית שמש: שמואל גרינברג ניצח את ראשת העיר המכהנת עליזה בלוך לאחר שזכה ב-58.6% מהקולות. לקראת הסיבוב השני מולה, איחד סביבו את כלל המפלגות החרדיות והשיג את תמיכתן.

"נכנסים בכל הכוח לעבודה, לאתגר, לבוקר חדש בבית שמש. נצעיד את העיר קדימה", הבטיח הבוקר גרינברג, "ראשית, יש לדאוג לבשורת האחדות בעיר. במגזר החרדי איחדנו את כל הפלגים ואמש קראתי לשאר המרכיבים במועצת העיר להצטרף אליי לקואליציה ולבנות את האחדות בעיר. שוחחתי גם עם בלוך וביקשתי ממנה שתצטרף אליי. יש דברים טובים שהיא עשתה בעיר. אני רואה את הניהול בדרך אחרת, אבל יש לה זכויות, דברים טובים שעשתה בעיר. אם היא תצטרף אליי נצעיד את העיר 10 רמות מעל".

"לא נתמכתי רק על ידי המגזר החרדי אלא על ידי תומכים רבים מהמגזר החילוני והדתי-לאומי. אני אומר לתושבים: עזבו את מה שאמרו לכם במהלך הבחירות, 'ימכור את העיר לחרדים', או כל מיני אמירות כאלה שפסולות בעיניי. התושב החרדי והתושב שאינו חרדי ירגישו בצורה הכי טובה בבית שמש. יהיה להם כיף להישאר בעיר. נדאג גם לדור העתיד".

האם משהו ישתנה בסטטוס קוו?
"הסטטוס קוו יישמר. בקונפליקטים בבית שמש נטפל בעדינות. מה שישתנה בעיר זה הפיתוח. נדאג לפיתוח מואץ, לאו דווקא בבנייה החדשה, אלא פיתוח בתוך העיר - תשתיות, תחבורה, תעסוקה, תרבות".

תבנו גם שכונות חילוניות?
"נפתח שכונות לכלל המגזרים, גם לציבור החרדי וגם לציבור שאינו חרדי. לכולם. החוכמה זה לשים בכל שכונה את המוטיבים של הציבור שמבקש לגור בשכונה. יהיו שכונות גם לתושבים מהמגזר החילוני וגם מהמגזר הדתי-לאומי. נשמור בכל שכונה על המרקם שלה".

ש"ס הביעה בהתחלה התנגדות קשה מאוד אליך, הייתה טענה שכמנהל אגף החינוך החרדי בירושלים קיפחת תלמידות ספרדיות.
"אריה דרעי הצטרף אליי לאחר מכן. הוא מספיק בוגר כדי לנהל את עצמו, לא היה עושה את מה שלא רוצה לעשות. זו פוליטיקה. במהלך הבחירות מוציאים אמירות כאלה ואחרות שלא בהכרח נכונות. בעיריית ירושלים פעלתי בשוויוניות, בהגינות ובשקיפות לכולם, לכל המגזרים ובתוך המגזר. לא הייתה אפליה בציבור החרדי, להפך. דרעי יודע כמה נעזרו בי וכמה פתרתי בעיות שכאלה".

אז למה הריצו נגדך את משה אבוטבול בסיבוב הראשון?
"בפוליטיקה יש לפעמים שיקולים וחשבונות. זה מותר ולגיטימי. אבוטבול אמר לכל אורך הדרך שהוא לא רוצה להתמודד. עשו את זה לצורך משא ומתן, חשבו שאבוטבול יירד בשלב מסוים, אבל הוא לא ירד ובהמשך הפסיד בבחירות. אם דרעי לא היה רוצה, הוא לא היה חובר אליי. שוחחנו רבות בשבוע שעבר. הוא מגיע למהלך הזה ולצעד הזה בלב שלם, וככה גם יהיה בעיר: לא תהיה אפליה, תהיה שוויוניות בתוך המגזר החרדי ובין המגזרים".