למרות הסטיגמות והביקורת על התפקיד - התצפיתניות עשו זאת שוב: השבוע (ג') סיכלה התצפיתנית רב"ט אופיר אלמוג מגדוד האיסוף הקרבי 636 פיגוע, כשזיהתה שלושה חשודים שניסו להחביא מטעני צינור בסמוך ליישוב אלון מורה - והקפיצה לעברם כוחות. הבוקר (ה') בראיון ל"חדשות הבוקר עם נסלי ברדה" (קשת 12) היא סיפרה על הרגעים מורטי העצבים, הציגה את התיעוד ממצלמות האבטחה - והפריכה הסטיגמות על התפקיד.

"יש לי תכנית סריקה שאני מתפעלת במהלך המשמרת שאורכה 4 שעות", הסבירה רב"ט אלמוג. "הציר שהמחבלים היו עליו זה ציר שהם יכולים להיות בו עד גבול מסוים. הם לא עשו משהו חריג, אבל הייתה לי תחושה שמשהו קורה. חיכיתי כמה דקות לראות מה הם עושים והחלטתי להקפיץ כוח. הם עצרו ליד שיח כמה דקות, כנראה זיהו את הכוח וזרקו את המטען לשיחים". 

למרות הסטיגמות הרבות ומחאות התצפיתניות, רב"ט אלמוג מתעקשת שבפועל הדברים נראים אחרת. "רוב הדברים שנאמרים על התפקיד לדעתי לא נאמרו על ידי תצפיתניות שחוו את התפקיד. לא שמעתי שום דבר רע מבנות שמשרתות איתי בחמ"ל ומבנות מההכשרה".

לדבריה, את הכוח היא זיהתה בשעה האחרונה למשמרת - כך שהשעות הארוכות לא השפיעו על ביצועיה. "זה מאתגר מאוד לשבת ארבע שעות מול מסך, אבל זה לא כמו שמתארים את זה. יש הווי, אווירה, הבנות מדברות, צוחקות ונהנות. יש עירנות שיא אבל זה לא כמו שעושים את זה. השעות עוברות במהירות". 

"התחושה היא אדירה, הייתה לי הזכות להציל חיי אדם", העידה רב"ט אלמוג. "אני לא חושבת שכל אישה או גבר בגילי, בסך הכל 19, זוכים לעשות דבר כזה, במיוחד ברחבי העולם. הנוער בארץ מאוד שונה בגיל הזה דווקא בגלל הסיטואציות האלה. הבנות שיושבות איתי בחמ"ל יודעות לתפעל אירוע ברמה גבוהה. אם זו הייתה מישהי אחרת במקומי, אני בטוחה שזה היה מתנהל אותו הדבר - ואפילו יותר טוב".