אירוע תקיפה חמור בבית החולים לניאדו: גבר שליווה מטופל תועד במצלמות האבטחה כשהוא מתנפל על אנשי הצוות, מאיים עליהם, מעיף לעברם מסך מחשב ומכה את המאבטחים שניסו לעצור אותו, וכל זה כיוון שלא היה מרוצה מהיחס שקיבל מהצוות הרפואי ומשום שדרישתו לראות רופא לא נענתה באופן מיידי.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע ושני חשודים עוכבו עד כה, אחד על ידי צוות האבטחה של בית החולים והשני על ידי שוטרי תחנת נתניה. שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לאירוע החריג: "שוחחתי עם הצוות שהותקף היום בלניאדו ואמרתי להם: אין שום תירוץ לאלימות. לא נאפשר לפגוע בכם - אין מצב".

האחות יעל הבר שהותקפה באירוע, שיחזרה ב"חדשות הבוקר" את שאירע. "בתחילת משמרת הבוקר נכנס מלווה של מטופל שעדיין לא נכנס למיון. הוא דרש לראות רופא במיידי, ניסינו להסביר לו את הפרוטוקול - שצריך לפתוח תיק ואחרי שייפתח הגיליון האחות תיגש אליו ותראה אותו. הוא לא רצה לשמוע, התלהט בתוך כמה שניות והתחיל לצעוק, להתעצבן ולאיים עלינו ועל בני המשפחות שלנו במילים ממש בוטות שאני לא חושבת שאני יכולה להגיד אותן בטלוויזיה. הוא קילל וקרא לנו בשמות".

מה היו הטענות שלו בעצם?
"שהוא רוצה לראות רופא עכשיו ושלא נעז לענות לו או לדבר אליו, אפילו שניסינו בנועם ובאדיבות להסביר לו שנראה אותו בשמחה אחרי שייפתח הגיליון. בשלב הזה המטופל עדיין לא נכנס למיון, זה לא שהוא עמד שם וחיכה הרבה זמן".

ואז הוא התחיל להתפרע.
"הוא הרים צג של מחשב והטיח אותו ברצפה. עמדתי בעמדה כלואה בינו לבין קיר שהיה מאחוריי, לא יכולתי לצאת ולקרוא לעזרה, לביטחון. ממש פחדתי שאחרי הצג יגיע תורי. האחיות שסביבי קראו לאבטחה ותוך כמה שניות ניסו להשתלט עליו, אבל גם להם הוא הרביץ והיה אלים כלפיהם. הם הצליחו להרחיק אותו, וכשהוא זרק עלינו שלט זה לא פגע בנו".

האחות מלניאדו משחזרת את התקיפה החמורה (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
"אירוע קיצוני וחמור שלא יכול לחזור על עצמו". יעל הבר | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

מה עבר לך בראש ברגעים האלה?
"פחד, ממש פחד. הייתי כלואה, לא היה לי לאן לזוז, ממש פחדתי שהוא יוציא איזו סכין כי אי אפשר לדעת. אני מקווה שהמשטרה תמצה איתו את הדין, כי זה אירוע קיצוני וממש חמור שלא יכול לחזור על עצמו".

עד כמה אירועים כאלה שכיחים?
"אירועים של אלימות מילולית יש כמעט על בסיס יום יומי. אנשים צועקים ומתעצבנים כי הם צריכים להמתין, כי מה לעשות - יש עומסים במיון וזמני המתנה. אלימות מילולית וקללות אנחנו מקבלים פה ממש הרבה ואני בטוחה שגם בכל מיון אחר בארץ, אבל זה המקרה הכי קשה שהיה לי - זה הדרדר להרס רכוש ולניסיון תקיפה. צריך יותר גורמי רתיעה ולהגביר את האבטחה במיון, אפילו נוכחות של שוטרים במדים יכולה להרתיע ממעשה דומה שיקרה בעתיד".