מבצע "בית וגן": חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד, בירך על היציאה למבצע בג'נין הלילה - אך גם מתח ביקורת על כך ש"המבצע הזה הוא המעט המתבקש" ולטענתו, הקצינים הבכירים בצה"ל השתהו ביציאה למבצע והזניחו את האיום מג'נין.

"המצב בג'נין הלך והחריף, בעיקר בחמשת החודשים האחרונים", אמר בוארון ב"חדשות הבוקר", "צה"ל ואלוף פיקוד המרכז, באיזושהי מחשבה שקשה לי להסביר אותה, פשוט יצאו מג'נין במובן הזה שכוחות לא נכנסו יותר לג'נין".

"היו פעולות ממוקדות ונקודתיות, אבל לא בט"ש אפקטיבי. עשו ניסיון להכיל ולהכיל ולהכיל את האוכלוסיה הפלסטינית, עד כדי פתיחת מחסומים ומתן אפשרות למחבלים לצאת, לבוא ולעשות כל אימת שהם רוצים. נטו להקל על האוכלוסיה יותר ויותר, פתחו את המחסומים בצפון השומרון - ועל זה אני מלין".

"מדובר באוכלוסיה תומכת טרור, והייתה הכלה כמעט מוחלטת שלה. זו אוכלוסיה ששונאת את ישראל, שמחונכת על ברכי השנאה לישראל. ראינו את המפגע שברח מהפיגוע בעלי, איך הסתייע על ידי נהג מונית פלסטיני. אנחנו מנהלים את חיינו מול רשות פלסטינית שהיא יישות אויב ומול אוכלוסיה תומכת טרור. ככה צריכים להתייחס אליה. היחס צריך להיות 'כבדהו וחשדהו'. כבדהו כי זה האויב שלנו ואת האויב צריכים לכבד, וחשדהו כיוון שהרשות מחנכת במערכות החינוך הרשמיות והלא רשמיות שלה לשנאת ישראל ולפגיעה בישראל".

המדיניות שראש הממשלה מוביל אינה החלשת ופירוק הרשות הפלסטינית, אלא שזה גוף שאפשר לעבוד איתו.
"ישראל סומכת על הרשות הפלסטינית ועל קציניה יותר ויותר. זה לנו לרועץ, כיוון שאתה בעצם סומך על האויב שלך. הרשות הפלסטינית היא האויב, זו יישות טרור שמשלמת משכורות למי שבא לפגוע בנו. בואו נתעורר ונתפכח. אני לא אומר שצריך למוטט אותה, יכול להיות שהאינטרס הישראלי זה לשמור על הדחליל הזה, כדי שלא יבוא במקומו שועל הרבה יותר מסוכן. זה הרע במיעוטו, אבל זה לא משהו אוטופי וטוב. שוודים הם לא יהיו. אין לנו סיכוי להפוך אותם לשוודים. הביקורת המרומזת והעדינה על הקצונה הבכירה, שאנחנו אוהבים את הקצינים וחבים להם את חיינו, הם מחרפים את נפשם למען הביטחון שלנו, זה על האופן שבו יש לקצינים איזושהי מחשבה להפוך את הפלסטינים לשוודים. שוודים הם לא יהיו".

האם לדעתך יש להרחיב את המבצע מעבר לג'נין?
"המבצע הזה, זה המעט המתבקש. המצב הביטחוני ביהודה ושומרון, ובארץ כולה, התערער. ראינו בחודשים האחרונים עוד ועוד פיגועים. ספרנו את מתינו. הגיע הזמן לעשות פה סדר. יש קיני מחבלים לא רק בג'נין, אלא גם בשכם וברמאללה. מגיע לתושבי ישראל, ולתושבי יהודה ושומרון בתוכם, שקט, ביטחון וחיים שגרתיים".