סירת גומי קטנה ואומץ לב ותושייה מצד אחד הרוחצים בחוף, כך ניצלו חייהם של שלושה בני משפחה שנסחפו בים ועמדו לטבוע. זה קרה ביום שבת - איברהים רמלוואי ושניים מאחייניו שחו בים להנאתם, כשלפתע משהו השתבש.

"היו גלים מאוד גבוהים, את הקטן הצלחתי למשוך אבל הגדול נתקע ולא הצליח לצאת", שיחזר רמלוואי מחדר האשפוז במרכז הרפואי לגליל בנהריה, "החלטתי שאין ברירה, אני חייב להיכנס ולעזור לו. הגלים לקחו אותי ימינה ושמאלה, טבעתי גם אני. היו הרבה סלעים ובורות בתוך הים, אלה היו רגעים מאוד קשים".

ניר חיים שרחץ גם הוא בים באותם רגעים, הבחין במצוקת בני המשפחה ונחלץ לעזרתם כשהוא נעזר בסירת הגומי המתנפחת של הילדים. "הייתי בים עם הילדים שלי וראיתי מרחוק אמא צועקת 'הילדים שלי, הילדים שלי'. הסטתי את הראש וראיתי אותם בתוך הים ואחר כך גם את איברהים שנפל לתוך בור עמוק. אמרתי לעצמי, יש את סירת הגומי של הילדים. נחזיק בסירה והיא תעזור לנו להיות מעל פני המים".

איברהים, בשלב הזה היית בלי כוחות בכלל?
"הייתי גמור לגמרי, נשמתי את נשימותיי האחרונות. זה היה מאוד מפחיד. פתאום מישהו החזיק לי את היד ומשך אותי, לא האמנתי. הם הוציאו אותי מהים בידיים שלהם".

האיש שהציל שלושה זרים מטביעה בים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
סירת הגומי שבאמצעותה ניצלו חיי המשפחה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

ניר, את הילדים העלתם על סירת הגומי ואת איברהים סחבתם בידיים ממש?
"הרמנו אותו על הכתפיים שלנו, החזקנו אותו והוצאנו אותו החוצה. הוא היה בלי כוחות ונדרש לו זמן מסויים כדי להתאפס על עצמו. בחוף היו אנשים שעזרו להם ובדקו אותם".

איברהים פגש את ניר בחדר האשפוז בבית החולים וביקש להודות לו: "לא הצלת אותי אלא את המשפחה שלי, אני אבא לארבעה. לא אשכח לך את זה כל החיים. עשית מעשה שאי אפשר להאמין, אם לא היית מתקדם בזמן הנכון וברגע הנכון היינו מאבדים את החיים שלנו, שלושתנו. תודה רבה לך". ניר השיב: "שמח שהצלחתי להציל מישהו שהוא לא רק בן אדם טוב, אלא גם אבא ובעל. מקווה שניפגש בשמחות, ברגעים טובים יותר".