היום ייערך הפריימריז במפלגת העבודה, על רקע אווירה קשה ודרמטית שבמפלגה מבינים כי מדובר על קרב הישרדות פוליטי. לא רק המפלגה עצמה מנהלת מאבק הישרדות אלא גם חברי הכנסת שמרכיבים את הרשימה. אחד הבולטים בהם הוא חבר הכנסת איתן כבל שלא יורד לאחרונה מהכותרות, הרבה בגלל המאבק שמתנהל לפני ומאחורי הקלעים בינו לבין יו"ר המפלגה אבי גבאי. הבוקר (שני) הגיע כבל לראיון מיוחד באולפן "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין (קשת 12).

"המצב לא פשוט עבורי ועבור המפלגה", פתח כבל את דבריו. "אני בקרב לא פשוט אחרי מה שאמרתי, יש מי שרוצה לראות אותי בחוץ". חבר הכנסת נשאל אם לא הייתה סולחה בינו לבין היושב ראש ודחה זאת. "סולחה עם גבאי? לא רלוונטי. רציתי לומר לחברים להתעשת לפני שגנץ עולה על הספינה, אני משלם על זה שאמרתי אמת. מבקשים לגרש אותי מהבית".

כבל התייחס גם לתקרית שתועדה בה גורש כביכול מבית מפלגת העבודה לשם הגיע עם צוות תקשורת. "יש לי צמרמורת, זו לא הייתה פרובוקציה. באו לצלם אותי על רקע תמונות יושבי ראש המפלגה, בא שכיר חרב וסימן לי עם היד צא החוצה. זה אולי הרגע הקשה בחיי הפוליטיים".

לקראת סיום הראיון הקריא כבל בהתרגשות הקדשה שכתבה לו בתו שחר בה היא ביקשה לעודד אותו לקראת הפריימריז. כשהוא על סף דמעות ציין כבל: "הבת שלי ילדה בת 10, היא גרמה לי להתרגש, הבית מרגיש מה עובר עליי. תהיה התוצאה אשר תהיה, אעשה הכל להחזיר את מפלגת העבודה לימיה הגדולים". רסקין לא שחרר את חבר הכנסת בלי התייחסות לחיקוי ב"ארץ נהדרת" שהפך ללהיט וכבל עצמו פרגן: "החיקוי בתוכנית מדהים בעיניי".

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' דיברה בשידור לקראת הפריימריז ואמרה: "זה יום דרמטי למפלגת העבודה, יש אווירת משבר אבל כבר היינו במשברים קשים יותר. אם תהיה נהירה לקלפיות – נתאושש". על מצבה האישי לקראת הפריימריז אמרה: "לא ברור אם אהיה ח"כית. בכל אופן גם אם גבאי יתפטר חלילה, לא אתמודד על ראשות המפלגה. אני רוצה להיות שרת המשפטים". היא דחתה פרסומים על שריון לעמירם לוין ברשימה ואיחוד אפשרי עם מרצ: "רוב מצביעי העבודה לא רוצים חיבור למרצ" והאשימה את ציפי לבני שעשתה לדבריה "דה לגיטימציה" ליו"ר העבודה אבי גבאי. 

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12