במהלך התדרוך שקיים בנימין נתניהו אמש (ראשון) עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בעקבות התפשטות הקורונה בישראל, הודיע ראש הממשלה כי הוא שוקל להורות לכל השבים מחוץ לארץ להיכנס לבידוד ביתי למשך שבועיים, כולל לחוזרים מארצות הברית. "זו החלטה קשה, אבל הבריאות קודמת לכל, אלו החיים עצמם", אמר ראש הממשלה.

הבוקר, השר זאב אלקין העריך כי ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב מאוד. "לא יהיה מנוס אלא לקבל את ההחלטה הזאת היום או מחר", אמר אלקין ב"חדשות הבוקר", "כל מי שחוזר מחוץ לארץ יצטרך להיכנס לבידוד של שבועיים, ומי שלא אזרח ישראלי לא יוכל להיכנס לארץ אלא אם יהיו לו הוכחות ליכולת לשהות בבידוד במשך שבועיים, כפי שקורה עם כל המדינות האחרות כבר היום".

אלקין קרא להקמת ממשלה רחבה ויציבה בהקדם האפשרי, כדי לסייע לעסקים שנקלעו למשבר כלכלי בעקבות המגפה: "אנחנו רק בקצה הקרחון של המשבר הכלכלי שצפוי בעקבות הקורונה, הדברים הקשים עוד לפנינו. משרד האוצר החליט בנוהל חירום על הצעת סיוע תזרימי בקרן של כארבעה מיליארד שקלים לעסקים השונים, אבל ברור שזה לא יספיק. כדי להגיע לפתרון יותר מקיף שיסייע לעסקים, צריך להעביר את תקציב המדינה ובשביל זה צריך כמה שיותר מהר ממשלה יציבה עם רוב יציב בכנסת".

אז למה באמת שהליכוד וכחול לבן לא ישימו את המחלוקות בצד ויקימו ממשלת חירום?
"זה מה שצריך לעשות, חד משמעית. לכן ראש הממשלה אמר שהוא מעוניין לשתף פעולה עם כל מפלגה שמקבלת את העיקרון היהודי-דמוקרטי בתהליך הרכבת הממשלה. כדי להעביר את התקציב שיאפשר למדינה לפרוץ את תקרת ההוצאה ולהציע צעדי חירום כדי לעזור למשק הישראלי להתמודד עם המשבר הכלל עולמי, צריך להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהתקדם מהר ככל האפשר להקמת ממשלה".

כרגע גנץ ונתניהו אפילו לא נפגשים.
"גנץ שולל באופן מוחלט את עצם הישיבה עם נתניהו. הגיע הזמן לרדת מהעץ ולהקים כמה שיותר מהר ממשלה יציבה למדינה. כל ההזייה הזאת שגנץ וחבריו עובדים עם ליברמן כדי להקים ממשלת מיעוט שתתבסס על 40 חברי כנסת ושתהיה תלויה ברשימה המשותפת, לא רק שזו הזייה וזה דבר שלא קרה מעולם במדינת ישראל, אלא ברור שממשלה כזאת לא יכולה לאשר תקציב יציב ולהתמודד עם האתגרים. צריך ממשלה כמה שיותר רחבה, זהו צו השעה".