5 לוחמות שנשארו בשטח בבקעת הירדן ללא אמצעי קשר, נמלטו מחבורת פלסטינים. מאז פרסום התקרית נשמעו ביקורות רבות על הלוחמות שנמלטו ולא הגיבו למרות שהיו חמושות. הלוחמות ומפקדיהן כבר ננזפו על תפקודם באירוע.

נ', אביה של אחת הלוחמות, סיפר ב"חדשות הבוקר" (ב') על האירוע כפי ששמע מבתו. "היא אמרה לי שקרה משהו נורא, והיא לא יודעת מה לעשות", שחזר האב את שיחת הטלפון בין השניים. "היא סיפרה שהיא ועוד 4 בנות היו חולות ולא יצאו למסלול עם שאר הכוח. זו פעילות שיוצאים אליה ללא טלפונים. אמרו להן שרכב יאסוף אותן לבסיס אבל אף אחד לא הגיע במשך שלוש שעות. כשהפלסטינים הגיעו הלחץ שיתק אותן, הן היו במצב של אפיסת כוחות ולא הצליחו להגיב".

על הביקורת כלפיי התנהלותן של הלומות ובהן בתו אמר האב: "לא צריך לערוף ראשים ולחפש אשמים. כשאני שולח את הבת שלי בתור אבא אני מצפה מהצבא לא להפקיר אותה בשטח. זו לא פעם ראשונה, בגדוד הזה כבר שכחו חיילת בבית של פלסטיני".

הפרשן הצבאי יוסי יהושע ("ידיעות אחרונות") ניתח את האירוע בשידור ואמר: "המפקדים לא התנהלו כמו שצריך אבל גם החיילות לא. לא הכינו אותן לזה שהם יהיו שם לבד אבל את הנשק הן יודעות לתפעל. מצופה מלוחמים ולוחמות להתמודד ולא משנה המגדר. הן היו צריכות לירות באוויר ולהרחיק את הפלסטינים".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12