המיזם החדש "נתיב פלוס" הושק רק לאחרונה וכבר מצליח לעורר סערה בקרב נהגי ישראל. פקקי הענק שמשתרכים בכביש החוף שבו עם תום החגים, והעומס הכבד מורגש בעיקר בין נתניה לתל אביב, שם הוקצה נתיב נפרד לשימוש תחבורה ציבורית ולשימוש כלי רכב פרטיים המסיעים יותר מנוסע אחד.

עדו הדרי, תושב הצפון שמבלה מדי יום שעות ארוכות על הכביש, התארח בתכנית חדשות הבוקר עם ניב רסקין וסיפר על החוויה המתסכלת, בלשון המעטה. "בדרך כלל אני יוצא בחמש מהגליל כדי להגיע לפני הפקקים", טען הדרי, "הנתיב הזה שגרעו מכביש החוף יגרום לי לצאת בארבע וחצי או לוותר על המגורים בגליל, או על העבודה במרכז. גרעו נתיב ולא הוסיפו אחד. אני גר ביישוב קטן בגליל, אין לי שום דרך למצוא מישהו שצריך להגיע בערך לאותו אזור בגוש דן ולחזור".

גם בקבוצת הפייסבוק "מחאה נגד נתיב פלוס" המשיכו לשתף נהגים רבים את התסכול שהם חווים כתוצאה מפקקי הענק. "אף אחד לא מבין את הסכנה של לקחת איתך עוד נוסע שאת רק טיפה מכירה אבל זה יעלה אותך על 2+", כתבה אחת הגולשות. "ממחלף נתניה למחלף פולג 9 ק"מ ב-45 דקות - זמן הנסיעה הוכפל ואף שולש", סיפר אחר.

"טירוף מה שקורה כאן. זה נטו הפסד למדינה, אנשים מגיעים מותשים לעבודה", טען גולש נוסף. "התפוקה יורדת, הסטרס רק גובר, לחץ, עייפות, אובדן חשק. לא מבין אותם, אומרים שכל שנה יותר מכוניות עולות על הכבישים והם סוגרים נתיבים".

הכאוס בתוך נתניה נמשך גם הוא כאשר תושבי צפון העיר ופולג עומדים דקות ארוכות בתוך הרחובות והשכונות.

הילה חדד, סמנכ"לית פרויקטים במשרד התחבורה, הגיבה לטענות והסבירה את הרציונל שמאחורי הפרויקט השאפתני. "לצערי הפקקים לא התחילו בגלל הנתיב השיתופי. הפקקים בארץ זו מכה קשה, זה אתגר שניצב בפנינו ויהיו פה עוד הרבה שנים", אמרה. "הפרויקט הכבדים שדורשים זמן ועבודות יצאו לדרך, כמו פרויקט הנתיבים המהירים, פרויקט הרכבות הקלות, הרכבות הכבדות – הרכבת בכרמיאל ובאחיהוד".

"בסוף הכביש צריך להעביר כמה שיותר אנשים ולא כמה שיותר רכבים. רכבים זו לא המטרה. נתיב פלוס מאפשר לנו בדיוק את זה", טענה חדד. "האוטובוסים היו תקועים בגלל הרצון של עידו לגור בגליל ולעבוד בתל אביב, הוא תופס מקום של הרבה יותר אנשים". עוד היא ציינה כי בעוד שבעולם נתיב שיתופי מוגדר כפלוס ארבעה אנשים, בגרסה הישראלית – רק שניים.

"הארץ הזאת קטנה. גם אם נוסיף עוד נתיב, חודשיים אחרי זה הפקק יחזור לאותו מקום. נתיב פלוס מאפשר לנו בסוף להעביר יותר אנשים על אותו שטח. מי שיבחר לנסוע לבד – ייסע לאט", סיכמה חדד את דבריה.