25 ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה נכון לרגע זה, ולפי הערכות משרד הבריאות המספר צפוי לגדול מאוד בשבועות הקרובים. "נגיע לעשרות אלפי חולי קורונה בישראל, לא ניתן למנוע את זה", העריך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, ב"חדשות הבוקר".

שר הכלכלה אלי כהן ביקש להרגיע את הציבור והתייחס לסרטונים שפורסמו ביממה האחרונה בהם נראים ישראלים מצטיידים בכמויות מזון גדולות: "אלה תמונות מיותרות, אין הנחיות ממשלתיות שדורשות הצטיידות במוצרי מזון, אין לכך שום הצדקה", טען כהן, "יש לנו מלאי של לפחות מספר חודשים קדימה, גם המלאי שקיים אצל חברות המזון וגם המלאי לשעת חירום. ייצור המזון ממשיך כסדרו ואין שום הגבלה על ייבוא מוצרים לישראל. ראיתי ניסיונות של ספקים להגיד שיהיה לחץ, אבל זה נובע מגרידיות, בצע כסף".

כהן הודיע כי בכוונת המדינה לפצות את הישראלים הרבים שנמצאים בבידוד: "מי שנמצא בבידוד יקבל פיצוי מהמדינה, או דרך ביטוח לאומי או דרך מקור אחר, כי אנחנו רוצים שאנשים יישמרו על הבידוד. נסייע גם לעצמאים בצורה ברורה. יחד עם זאת, מי שנמצא בבידוד ויכול לעבוד מהבית, הדרישה היא שהוא כן יעשה זאת. מי שבבידוד זה לא אומר שהוא לא צריך לעבוד".

חברות התעופה והתיירות במצוקה, כמו גם ענף האירועים. איך תפעלו כדי לסייע להם?
"קיימנו שתי פגישות עם ראש הממשלה והגורמים הרלוונטים. הכוונה היא שכבר השבוע נראה איך נותנים מענה לחברות התעופה ולגורמים בתחום התיירות, שהפגיעה אצלם הייתה קשה מאוד. יש לנו את קרן מס רכוש, קרן מאוד גדולה של המדינה, שיכול להיות שנצטרך לבוא ולעשות התאמות. מדינת ישראל ערוכה מבחינה בריאותית וכלכלית, המשק הישראלי איתן".

מה לגבי ישראלים שקנו כרטיסי טיסה וחברות התעופה לא מוכנות לבטל?
"יש את הוראות חוק הגנת הצרכן אבל הן לא לקחו בחשבון את נגיף הקורונה. נכון לעכשיו ההוראות האלה הן שקובעות, ייקח לנו עוד מספר שבועות לראות האם ואיך ניתן פיצוי לאותם גורמים. במסגרת הוועדה שהוקמה נבדוק האם הם זכאים לפיצוי או לא".