סקר שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס עבור "חדשות הבוקר", בהמשך ליוזמה של אריה דרעי לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה, מגלה כי 46% מהנשאלים היו מצביעים לבנימין נתניהו, לעומת 43% לבני גנץ. 11% מהנשאלים השיבו כי לא החליטו, ולדברי מנחם לזר, מנכ"ל פאנלס פוליטיקס, מדובר בעיקר במצביעי ישראל ביתנו והרשימה המשותפת שלא ידעו להשיב מי המועמד הראוי מבחינתם לראשות הממשלה.

בשאלה מי צריך לכהן ראשון כראש הממשלה במידה והליכוד וכחול לבן יסכימו על ממשלת אחדות עם רוטציה, הפער לא גדול גם כן: 45% חושבים שנתניהו צריך לכהן ראשון כראש ממשלה לעומת 42% לבני גנץ. 13% מהנשאלים לא החליטו.

סקר חדשות הבוקר על בחירות ישירות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

39% מהנשאלים בסקר אמרו כי האחריות לכך שלא קמה ממשלת אחדות מוטלת על בנימין נתניהו, פער גדול מבני גנץ עם 19% בלבד. נתון מעניין בסקר מצביע כי 29% חושבים שדווקא אביגדור ליברמן הוא האשם בכך שאין ממשלת אחדות, דבר שעלול להוביל לסבב בחירות שלישי. 13% ענו כי לא החליטו.

סקר חדשות הבוקר על בחירות ישירות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

סקר חדשות הבוקר על בחירות ישירות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"התיקו הזה לא מפתיע", סיכם לזר, "בני גנץ קיבל פוזיציה של מועמד לראשות הממשלה, בין אם זה בנאומים שלו ובין בעצם העובדה שקיבל מנדט מהנשיא. מבחינתו של גנץ הנתון האחרון מעודד, כי אם הוא לא חלק ממשחק ההאשמות על 'בגלל מי הולכים לבחירות שלישיות', זה יתרון עבורו אם וכאשר יערכו בחירות כאלה".

עוד אמר לזר כי בסקר ישנו תמרור אזהרה נוסף לליכוד: "התמיכה של מצביעי הליכוד בבנימין נתניהו פחותה מהתמיכה בו מצד מצביעי הגוש, בעיקר מהמפלגות החרדיות. כששאלנו מי אתם רוצים שיהיה ראש ממשלה בבחירות ישירות, 96% ממצביעי יהדות התורה וש"ס היו בעד נתניהו, בעוד שממצביעי הליכוד רק 89% היו בעד. הבייס של נתניהו הוא דווקא במפלגות החרדיות ולא אצל מצביעי הליכוד".

ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ וחברת הכנסת מהליכוד, התייחסה לתוצאות הסקר ושללה את האפשרות שייערכו בחירות ישירות לראשות הממשלה: "זה לא פתרון, גם בתקופה שאימצנו את שיטת הבחירה הישירה לא הלכנו עם זה עד הסוף, זה היה יצור כלאיים שלא עבד. בכחול לבן מחרימים את פגישות המשא ומתן, יש פייק משא ומתן וזה השורש של הכל. יש פער עצום בין בני גנץ לקבוצה שמאחוריו, גבי אשכנזי, יאיר לפיד ובוגי יעלון, שלאורך כל הדרך אומרים לו 'אל תשב עם נתניהו'. מבחינת בני גנץ מחר בבוקר הוא נכנס לממשלת אחדות, הבעיה שהוא לא שולט בקבלת ההחלטות במפלגה שלו".