אביבה וידל בת ה-66 חשפה בגילוי לב בראיון לציון נאנוס במהדורה המרכזית של חדשות 12 את המשבר הכלכלי שאיתו היא מתמודדת מאז שנשלחה לחל"ת בשל מגפת הקורונה. וידל הודתה שמאז חג הפסח היא נאלצת להסתפק באכילת מצות משום שאין לה יכולת לקנות מצרכים בסופרמרקט וביקרה את החלטת משרד האוצר שלא לאפשר כפל קצבאות, כלומר בנוסף לקצבה קיימת לקבל גם דמי אבטלה.

מאז שידור הכתבה, מאות ישראלים התגייסו כדי לסייע לוידל ולמלא את המקרר שלה. "אין לי מילים, התגובות מחממות את הלב ועושות טוב", סיפרה וידל ב"חדשות הבוקר", "מאות אנשים איתרו את הכתובת שלי והגיעו לכאן בהסעות, אני לא עומדת בזה. הכתבה הייתה חזקה מאוד ומעצימה, אבל במקום שלי נמצאים עוד 40 אלף איש שהמדינה לא רואה אותם, שקשה להם לדבר. יש כאלה שמתביישים בעוני שלהם, יש כאלה שהם חלשים, אבל אני החלטתי שלא עוד. אני רוצה להראות את הפנים של אלה שסובלים, של אלה שאין להם, של אלה שלא מקבלים את מה שמגיע להם למרות שהם עובדים ולא חיים על חשבון המדינה".

בעקבות הכתבה המטלטלת, שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע כי יפעל לשנות את מדיניות המשרד בנוגע למתן הקצבאות במקביל לדמי האבטלה. "אני מקווה שכך יהיה. אצלנו השרים מבטיחים, אבל הבטחות לחוד וביצוע בשטח לחוד", אמרה וידל, "עד שלא אראה כי החוק שונה והכסף נכנס לנו לחשבון, לא ארפה. הכוונה של הכתבה לא הייתה שיבואו וימלאו לי את המקרר, אלא שכל היושבים למעלה שלא רואים אותנו, לא סופרים אותנו ומתעלמים מאיתנו, שכבת האוכלוסיה החלשה שקשה לה, שישמעו את הקול שלנו דרך גרוני. יש לי גיבוי מ-40 אלף איש להיות הדוברת שלהם וזה מה שאני הולכת לעשות מעכשיו".

עבדת כסייעת בגן לפני פרוץ המשבר, את צפויה לחזור לעבודה?
"דיברו איתי מהצהרון שאני עובדת בו וטרם נפתח, אני מניחה שאחרי חג השבועות הוא ייפתח ואחזור לעבודה. לא אהיה נזקקת. במשרד האוצר טענו שלא רוצים לתת לנו כפל קצבאות כי זה יהיה זרז לא לצאת לעבודה. אנחנו אנשים מבוגרים ואם החלטנו לצאת לעבודה זה בגלל שאנחנו רוצים ואוהבים את העבודה ואין לנו כוונה להפסיק לעבוד. מעבר לזה, ביקשנו את דמי האבטלה רק עד סוף חודש מאי, על החודשיים וחצי שישבנו בבית, לא ביקשנו מעבר לזה".

יניב מוסאייב הוא אחד מאותם מאות ישראלים שהתנדבו לסייע לוידל. "יש לנו קבוצת וואטסאפ של דיירים במתחם שנמצא כמה בלוקים ליד אביבה. ראינו את הכתבה והזדעזענו", סיפר מוסאייב, "החלטנו ביחד לאסוף לה דברי מכולת, להכין לה עגלה מלאה ולבוא לתת לה את זה. אחד השכנים השיג את הטלפון שלה ופשוט הפתענו אותה. התקשרנו אליה, אמרנו לה שאנחנו שליחים של פרחים ושתגיד באיזו קומה היא כדי שנעלה. נכנסנו, סידרנו לה את הבית ושמנו לה את הדברים בארון. היא הייתה המומה מהעזרה והנתינה".