האלופה חזרה הביתה: המתעמלת לינוי אשרם שזכתה במדליית זהב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו, נחתה הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון והתקבלה בתשואות על ידי הקהל שחיכה לה במקום.

אשרם, בת 22 מראשון לציון, ביצעה ארבעה תרגילים נהדרים בגמר הקרב רב וכבשה את פסגת הפודיום. אחרי קבלת המדלייה אמרה אשרם: "זו הרגשה מדהימה לעמוד בראש הפודיום, חוויה מטורפת. אני עדיין לא מעכלת את זה, בהתרגשות שיא. מרגישה בחלום. הייתי בהכי הרבה לחץ שהייתי בחיים עד לתוצאה הסופית. אני מאושרת שהעבודה הקשה שלי כל החיים השתלמה".

אשרם הביסה את המתעמלות הרוסיות אחרי עשרות שנים בהן שלטו בענף זה. עד היום, כל זוכות מדליות הזהב בהתעמלות אמנותית זה היו יוצאות ברית המועצות, מלבד אולימפיאדה אחת ב-1984 אותה החרימו.

ברוסיה זעמו על הזכייה של אשרם בזהב וסירבו לקבל את התוצאות הרשמיות, בטענה כי השופטים קיפחו את המתעמלות הרוסיות. בחשבון הטוויטר הרשמי של הוועד האולימפי הרוסי נטען כי מדובר ב"שערוריית שיפוט, כל העולם ראה את אי הצדק הזה".

לינוי אשרם בתרגיל הכדור (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
ארבעה תרגילים מעולים בקרב רב. לינוי אשרם | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

דינה אברינה, המתעמלת הרוסיה שנאלצה להסתפק במקום השני, אמרה מיד אחרי הניצחון של אשרם: "אני לא יכולה להסכים עם איך שהשופטים ניקדו היום את התרגילים. זאת אולי הפעם הראשונה שאני לא מסכימה איתם. אני מרגישה שאחותי ואני לא קיבלנו ניקוד ראוי לתרגילים שהצגנו".

חבר הפרלמנט הרוסי, ויטלי מילונוב, מסר לתקשורת הרוסית: "היה מביש לראות את המתעמלת הישראלית, זו לא אתלטיקה אלא התעמלות אמנותית. היא הייתה צריכה לסרב למדליה, אחרת זה פשוט לא פייר. הרוסים לא יעברו בשקט על שיפוט כזה".

בהמשך, הגיבה אשרם לסערה שמתחוללת ברוסיה מאז זכייתה: "אני לא מסתכלת על התוצאות של אחרות, אלא רק על מה שאני עשיתי. אני יודעת שהייתי הכי טובה שאני יכולה ומאושרת מההישג שלי".

לינוי אשרם בתרגיל האלות (צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי)
מדליית זהב שלישית לישראל. לינוי אשרם | צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי

אשרם החלה להתאמן כשהייתה בת שבע בלבד, עת נרשמה לחוג להתעמלות אמנותית. בגיל 12 כבר קטפה מדליות בתחרות בינלאומיות, לצד המאמנת שלה איילת זוסמן שהפכה עם השנים כמו אמא שנייה. שנת הפריצה הייתה 2017, אז זכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה בבודפשט - חודשים ספורים אחרי שהתאוששה מפציעה לא פשוטה. באליפות העולם שנערכה באותה שנה בפזארו זכתה בארד בתרגיל הסרט ובקרב רב.

באליפות העולם ב-2018 שנערכה בסופיה, זכתה אשרם בשלוש מדליות כשהחשובה שבהן היא מדליית הכסף בקרב רב. בכך, הפכה לסגנית אלופת העולם. בשנה שלאחר מכן חזרה מאליפות העולם עם מדליות בכל התרגילים הבודדים, ובנובמבר 2020 הפכה לאלופת אירופה בקרב רב - הישג ששיחזרה גם שנה לאחר מכן.