כבישי וערי ישראל הפכו למקום לא בטוח מאז פרוץ המהומות ומבצע שומר החומות, ואזרחים שרק מבקשים להגיע הביתה בשלום, נופלים קורבן לידויי אבנים וניסיונות לינץ'. אלמוג ספיר, בעלה ושלוש בנותיהם עשו את דרכם מאשדוד לערד בכביש 31 - כשלפתע נקלעו למתקפת אבנים על מכוניתם.

"זאת הייתה מהומה מטורפת", שיחזרה אלמוג בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "עד שקלטנו שזה קרוב אלינו, כבר לא יכולנו לזוז משם. 30 צעירים בדואים, אולי יותר, זרקו אבנים לכיוון האוטו שלנו. היה חשוך, מלא אש על הכביש, סלעים ואבנים. פשוט נורא מה שהלך שם".

"בעלי נתן גז והתפללנו רק לצאת משם", המשיכה אלמוג, "האוטו פרפר, הם התמקדו בגלגלים ושמענו בום, בום. הגלגלים התפנצ'רו, האוטו קירטע ובתוך כל הדבר הזה, שמענו קריאות וצעקות של ערבים. משהו מטורף".

בני המשפחה הבינו כי אם המכונית תיעצר, הם עלולים לעבור ניסיון לינץ'. "אלה היו תחושות מטורפות של פחד ובהלה", תיארה אלמוג, "ניסינו להרגיע את הילדים, ליטפתי את הילדה והלב שלי דפק. שמענו בומים של סלעים על המכונית שלנו ושל התנפצות הגלגלים. כל הקדימה של הרכב נשבר. רק ניסינו לצאת מהמהומה הזאת".

נקלעו לניסיון לינץ' בכביש 31 - וחולצו בנס (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
"תחושות מטורפות של פחד ובהלה". ניסיון לינץ' בכביש 31 | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

מה עשיתם באותם רגעים?
"הצלחנו קצת לצאת מזה, האוטו קירטע אבל זחל קדימה והתקדמנו עוד 20-30 מטרים. אז, הגענו למצב שהאוטו שבק, פשוט לא זז. היינו בלחץ מטורף, בהיסטריה. התקשרנו למשטרה ואמרנו, 'בבקשה, תצילו אותנו, אנחנו מוקפים בערבים, זורקים עלינו אבנים, נכנסנו לתוך מהומה'. המוקדנית אמרה לנו 'שלוש דקות ניידת אצלכם'. בינתיים שמענו מלא מכוניות של ערבים נוסעים וצורחים והתקשרנו למשטרה שוב".

הניידת התעכבה?
"מה שהיא אמרה לי הזוי והכניס אותנו עוד יותר ללחץ, היא אמרה - 'מצטערת, יש לנו היום עומס מטורף של קריאות'. זה לא ייאמן, במיוחד לא ברגע של פחד נוראי. התחרפנו, התחננתי אליה - תבואו ותצילו אותנו עכשיו, תעזרו לנו".

מי חילץ אתכם בסוף?
"רכב של ערבים נעצר מלפנינו, שזה היה מאוד מלחיץ. לא ידענו אם זה לטובתנו או לרעתנו. שני ערבים יצאו לכיוון שלנו, פחדנו ונעלנו את הדלתות והחלונות. הדם ירד לנו מהפרצוף, היינו בטוחים שהם הולכים לשלוף רובה. הם דפקו על החלונות חזק ואמרו, 'בואו, אנחנו מצילים אתכם, אנחנו רוצים לעזור לכם'. בטראומה מטורפת נכנסנו לרכב שלהם, אחד נשאר בחוץ ואחד הסיע אותנו. נסענו נסיעה מטורפת, כמו טיל".

הם הצילו את החיים שלכם. מה יש לך לומר להם הבוקר?
"לאורך הנסיעה אמרתי לו - 'אני כל כך מודה לך, אני לא יודעת למה עשית את זה, אתה כמו מלאך משמיים. תגיד לי מה דחף אותך לעשות את זה'. הוא אמר שגם הוא היה בתוך מצב כזה בנתניה, אז הוא ידע מה אנחנו עוברים. אני בטוחה שזה מהתפילות שהתפללנו רגע לפני ושבורא עולם שלח אותו בשביל להציל אותנו".