חבר הכנסת מיקי זוהר טען הבוקר שמערכת הבחירות הקרובה היא משאל עם על תיקי נתניהו. "אחרי שנים ארוכות שהציבור הלך והפחית את האמון שלו במערכת המשפט, המערכת תצטרך להידרש למה שהציבור יאמר בבחירות הקרובות: האם הוא חושב שבמה שמנסים לייחס לראש הממשלה באמת יש מרכיב פלילי של עבירות שוחד, או שמא מדובר בזוטי דברים שהציבור לא מתרשם מהם", אמר זוהר ב"חדשות הבוקר".

אז אתה בעצם מרוקן את תפקידו של היועמ"ש ואומר שאין חשיבות לשימוע.
"האירוע המשפטי של נתניהו הוא אירוע מופרך. שי ניצן אמר בפה מלא שהוא חושב שהגיעה העת להגיש כתב אישום נגד אדם בעבירות שוחד שאין בהן מרכיב של בצע כסף אלא יחסי תקשורת-פוליטיקה. הוא אמר שזה לא קרה מעולם במדינת ישראל אבל שעכשיו זה כן יקרה. זה מדאיג אותי כנבחר ציבור. אני חושב שהשימוע הזה ייגמר לא באופן שאנחנו בימין מאמינים שהיה צריך להיגמר, מקווה שאולי יהיה נס".

פורסם שנתן אשל אמר לבצלאל סמוטריץ': "שר המשפטים הבא יחזיק במפתח לגורלו המשפטי של ראש הממשלה". זו אמירה שמקובלת עליך?
"מי שאומר שלשר המשפטים יש אפשרות להשפיע על ענייני ראש הממשלה, הוא לא יותר מבור, גם פוליטי וגם משפטי. שר המשפטים לא מכתיב ליועץ המשפטי דבר. היועץ המשפטי הוא אדם עצמאי בעל יכולת לקבל את ההחלטות שלו בעצמו. שר המשפטים לא משפיע על מערכת המשפט בהחלטות השיפוטיות שלה בעניינים אישיים כאלה ואחרים".

מבחינתך, סמוטריץ' יכול להיות שר המשפטים הבא?
"מבחינתי סמוטריץ' לא צריך להיות שר המשפטים. מי שצריך להיות שר המשפטים זה מישהו מהליכוד, כי את השינוי שאנחנו רוצים להעביר במערכת המשפט, כמו פסקת ההתגברות, הליכוד צריך להוביל".

יכול להיות שאתם מנסים לייצר סיטואציה שתמנע את העמדתו של ראש הממשלה לדין?
"אנחנו יודעים שהתחושות של השמאל הישראלי ושל התקשורת, חלק מסויים ממנה, הן תמיד במקום של לפגוע בנתניהו ובהמשך שלטון הימין, ולכן הן לא אובייקטיביות. אתה שואל אותי האם אני חושב שראש הממשלה צריך ללכת לבית המשפט ולהישפט על מה שמייחסים לו? חד משמעית לא. הוא לא עשה שום דבר, הוא לא קיבל כסף, לא בצע כסף, אלה פעולות של תקשורת-פוליטיקה שקרו 70 שנה במדינת ישראל ואף פעם לא הוגש בגינן כתב אישום. היום כן מגישים כתב אישום בגלל אג'נדה חדשה של שי ניצן. אני לא רוצה לתת לראש הממשלה לעמוד בסיטואציה הזאת, זה לא הוגן עבורו".

אבל למה לא לתת לבית המשפט להכריע, כמו במקרה של אהוד אולמרט?
"להערכתי, ואני אומר את זה בצער רב, המערכת המשפטית עושה עבודה נהדרת בתחום האכיפה, אבל כשיש עניינים של פוליטיקאים או אנשים מפורסמים, מערכת המשפט הזאת קצת לוקה בחסר. התקשורת מאתרגת אותה, מחבקת אותה חיבוק דוב ומביאה לסיטואציות שיוצאות מכל פרופורציה. אני מאוד מקווה שזה ישתנה בעתיד והציבור יחזור להביע אמון במערכת הזאת".

מה הסיכוי שנראה אותך שר בממשלה הבאה?
"אין לי ציפייה להיות שר, הדרישה שלי מראש הממשלה, יותר נכון הבקשה שלי מראש הממשלה, זה למנות אותי ליושב ראש הקואליציה".

יש לך הבטחה ממנו להיות יושב ראש הקואליציה?
"כן, הוא אמר לי שהוא רואה בי כיושב ראש הקואליציה הבא, בהנחה שדודי אמסלם יתמנה לתפקיד שר. אני מעריך שזה גם מה שיקרה".