האלימות ברחובות על רקע ההפגנות ממשיכה להסלים: הלילה 6,000 מפגינים מחו מול מעון ראש הממשלה בבלפור. ההפגנה הסתיימה עם 12 עצורים, שישה מהם פעילי ימין והשאר מפגינים שהתעמתו עם המשטרה. אחד העצורים נלקח לחקירה בחשד שתקף מפגין ברחוב לינקולן בירושלים. לדברי עד ראייה, המפגין הותקף על ידי שישה גברים שהכו אותו באמצעות קסדה ושברו על גופו בקבוקי זכוכית.

ברמת גן, נוסעים מרכב חולף ריססו גז לעבר קבוצת מפגינים שעמדה בצומת אלוף שדה. אחד המפגינים סיפר ל-N12: "עמדנו בצומת והבענו את זכותנו למחות נגד כל מה שקורה פה. פתאום עבר רכב שהאט ופשוט הרגשנו רסס, כמו אפר של סיגריות. התחלתי להשתעל והרגשתי שזה נכנס לי לעין. הילדים סבלו וכאב להם".

בעוטף עזה, חבורת צעירים הגיעה על פי החשד להפגנה בצומת ניר עם במטרה להתעמת עם המפגינים. ניר סער, שנדקר בצווארו על ידי אחד התוקפים, שיחזר ב"חדשות הבוקר" את שאירע. "זאת הייתה מחאה קטנה ושקטה, עם הילדים והמשפחות. אווירה של הפנינג", תיאר סער, "רצינו ללמד את הילדים מה זו דמוקרטיה. כשבאנו להתקפל, באו לצומת שני חבר'ה שהתחילו לקרוע את השלטים. הם רצו ללכת מכות".

"אחר כך עצרו עוד חמש מכוניות שיצאו מהן 15 חבר'ה, רובם בני 20 אבל היו גם כמה בני 40-50", המשיך סער, "הם דחפו אותנו, קיללו, ירקו, זה היה ממש לא נעים. השריטה והכאב שיש לי בצוואר זה בקטנה לעומת תחושת האימה כשמקללים אותך ליד הילדים שלך. הילדים צרחו ובכו. הם תקפו את חבר שלי כששני הילדים שלו לידו, הם פשוט חגו סביבו. הלכתי לעזור לו ופתאום הרגשתי מכה חזקה בצוואר".

ניסית לדבר עם התוקפים?
"לא, הייתה להם המון שנאה בעיניים. זה לא משהו שאפשר לדבר איתו. זה היה קשוח. הם צרחו לנו, 'עופו לנו מהעיר, עופו לנו משדרות, יא שמאלנים, אנחנו חיים פה 20 שנה, יורים עלינו טילים'. אני נולדתי וגדלתי בקיבוץ גבים, אני מעוטף עזה. התחושה שהילדים והנשים שלנו בדבר הזה הייתה מבאסת לאללה, זה לא שאני אמרתי משהו והוא אמר משהו וזה התלהט. הם באו ללכת מכות, הם נראו מאורגנים לחלוטין".

מחאות ברחבי הארץ (צילום: הדגלים השחורים)
מחאות בצמתים ברחבי הארץ | צילום: הדגלים השחורים

משטרת ישראל הודיעה הבוקר כי אחד החשודים במעשה נעצר הלילה: "שוטרי משטרת ישראל עצרו הלילה תושב הדרום, בשנות ה-20 לחייו, בחשד שהיה מעורב בתקיפה אתמול בערב בצומת ניר עם. הוא הועבר לחקירה בתחנת שדרות ויובא היום להארכת מעצר. במקביל, נמשכות הפעולות לאיתור המעורבים האחרים".