האלימות בחדרי המיון ממשיכה להשתולל: לפני ימים אחדים, במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, עשרה בני משפחה אחת התרגזו כיוון שלטענתם, איש מהצוות הרפואי לא ניגש לבדוק את קרוב משפחתם שהגיע למקום. בני המשפחה תקפו באלימות קשה את הצוות הסיעודי ולאחר מכן גם את מאבטחי בית החולים שניסו להשתלט על האירוע.

זה קרה בשעה אחת וחצי לפנות בוקר, כשאחד מבני המשפחה פנה לצוות הסיעודי בחדר המיון וצעק כי הוא דורש שרופא יבדוק את קרוב משפחתו. תוך זמן קצר התנפלו בני המשפחה על הצוות במכות ובאגרופים והפילו את המאבטחים לרצפה.

הבוקר (רביעי) שיחזר אחד המאבטחים בשיחה עם נועה פקר ממערכת "חדשות הבוקר" את שאירע וטען כי הוא סובל מכאבים רבים ומקשיים נפשיים בעקבות האירוע. "הכאבים בלתי פוסקים, יומיומיים", תיאר המאבטח, "בגב, בחזה, בצוואר, בשיניים, בשפה הנפוחה. עוד מעט לילה רביעי שאני לא ישן כי כואב לי כל הגוף. אני מחפש את התנוחה הנכונה שבה ארגיש פחות את הכאב, אני על הרבה משככי כאבים".

"זאת התמודדות נפשית, בלילה אני חוזר לאירוע הזה", סיפר המאבטח, "אני עוצם את העיניים ואני שם, על הרצפה, שוב משחזר. אני סוגר את העיניים ואני דרוך".

אתה מבין מה גרם להם להתנהג באלימות כזאת?
"כנראה בגלל טיב הטיפול או ההתייחסות האנושית. לא תיחקרתי את זה. אני התמודדתי עם מה שראיתי מול העיניים, הייתי צריך לסיים את הסיפור הזה. בתקופה האחרונה אנחנו עדים לזה שהאירועים האלימים האלה גוברים, גם בכמות וגם בתעוזה ובמידת החריפות שלהם. זה מדאיג. מדאיג שאין הרתעה, לא אוכפים את זה כמו שצריך. אנחנו המאבטחים עומדים שם בחזית וצריכים להתמודד עם הדבר הזה".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום הוסיף: "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שאני זוכר מאז שנכנסתי לתפקידי. בני משפחתו של מטופל תקפו בצורה מכוערת וחסרת רסן את המאבטחים, שהצליחו להדוף אותם באומץ, בנחישות ובמסירות. אני מבקש להסיר את הכובע בפני המאבטחים והצוות המטפל בחדר המיון, שניצב בפני סיטואציה קשה מנשוא וכמעט בלתי אפשרית. נטפל באירוע הזה באפס סובלנות. נעשה הכל כדי לאפשר למשטרה למצות את הדין עם הפורעים".

עו"ד שאדי דבאח שמייצג את אחד מבני המשפחה החשודים אמר: "החשוד היה נתון בסערת רגשות עקב רשלנות מצד אחד העובדים מהצוות הרפואי. כאשר בני המשפחה התריעו בפניו, אותו עובד הזעיק את המאבטחים אשר הם התחילו להתנהג באגרסיביות כלפי המשפחה, והמעשים נעשו כשהיו בני המשפחה בסערת רגשות מאחר וסברו כי בן משפחתם הלך לעולמו".