סגירת החינוכית, בין אם אתם תומכים במהלך או מתנגדים, מבשרת פרידה ממוסדות תרבות שליוו אותנו עשרות שנים, ואחד האהובים והוותיקים היה כמובן ערב חדש, שתכניתה האחרונה שודרה אתמול. תכנית האקטואליה החלה את שידוריה ביוני 1982, ושודרה בערוץ הראשון ובטלוויזיה החינוכית עד הקמת תאגיד השידור הציבורי, אז שונה שמה להערב החדש ושעת השידור התאחרה מ-17:00 ל-23:00. לאורך השנים הגישו את התכנית מנחים רבים, בהם אילנה דיין, רפי רשף, דן שילון, אמנון לוי ושלי יחימוביץ', אבל מי שמזוהה עם התכנית יותר מכולם הוא דן מרגלית, שהנחה את התכנית כבר משנתה הראשונה, והנחה גם את השידור האחרון אמש.

 

מרגלית נפרד מהתכנית במילים נרגשות, וסיכם את 36 תחושותיו לאחר שנות השידור: "אומרים לי, 'אתה עצוב? אתה מדוכא?', לא אני לא מדוכא, אני עצוב כי אני חושב ששמורות טבע לא כורתים... אבל אני יודע שצופה לעם הזאת, ולמדינה הזאת ולאנשים כאן עתיד אדיר". בסיום דבריו הוא הגיש ביצוע א-קפלה מחויך לשירה של נעמי שמר "החגיגה נגמרת"' שסחף את כל הנוכחים באולפן.

מרגלית התראיין בתכניתו של ניב רסקין הבוקר וסיפר על אחד הרגעים שוברי הלב שחווה, כשראיין את הטייס והאסטרונאוט אילן רמון לפני טיסתו לחלל, שנגמרה כידוע בצורה טראגית. הוא אמר שלדעתו סגירת החינוכית (שתיפתח מחדש כערוץ ילדים בשם "כאן 23") היא טעות, ואמר כי התשתית שנבנתה בתכניות כמו ערב חדש היא נכס שאי אפשר לשחזר. הוא הוסיף כי למרות הקשיים, תחושתו בימים אלה טובה, והוא אף מתכנן לנצל את הזמן הפנוי כדי לנסות ולכתוב ספר.

ערב חדש שודרה לראשונה ב-7 ביוני 1982, ביומו השני של מבצע שלום הגליל, וכללה בתחילה רק דרישות שלום של חיילים מן החזית ומבזקים של גלי צה"ל. כשהמערכה הצבאית התארכה, הנהלת החינוכית גייסה גם את מרגלית והקדישה לתכנית משבצת שידור קבועה על תקן מגזין של חדשות רכות, אך כבר מפתיחתה עמדה מאחורי ראיונות וחשיפות בלעדיות, שבתורם הביאו גם לחצים וביקורת על כך שהתכנית חורגת מגבולותיה של טלוויזיה לימודית. לאורך רוב שנות הפעילות, התכנית שודרה גם בערוץ 1, אך בשנה האחרונה שודרה רק בערוץ החינוכית 23.