בהקלטות שפרסם אמש (שני) ספי עובדיה בחדשות 13 נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מתערב לכאורה בשוק התקשורת וקורא לביטול מועצת הכבלים והלוויין, זאת על אף הסכם ניגוד העניינים שאוסר על נתניהו לעסוק בנושאים אלה. ראש הממשלה נשמע בהקלטות מורה לאיוב קרא, שר התקשורת דאז, איך להתנהל במשרד התקשורת וגוער בו בעקבות קרדיט שנתן לאיילת שקד על הצלת ערוץ 20.

בסביבתו של ראש הממשלה הפנו אצבע מאשימה לקרא ורמזו כי הוא שעומד מאחורי ההקלטות ופרסומן. קרא הכחיש ב"חדשות הבוקר" כי הוא שהקליט את נתניהו: "חס וחלילה, זה הסגנון שלי? אני מזמין כל אמצעי לבדוק אם יש לי יד או חצי יד בכל מה שפורסם. אני מזמין את ראש הממשלה ואת בנו יאיר וכל מי שחשוב לו הנושא ומעמיד את עצמי לכל שאלה וחקירה כולל אצל היועץ המשפטי לממשלה".

קרא הודיע כי בכוונתו לפעול כדי לגלות את זהות המקליט: "אגיש היום תלונה במשטרה על פגיעה בפרטיות. אבדוק עם היועצים המשפטיים, כולל עם היועץ המשפטי לממשלה, האם אפשר לעשות מהלכים כדי להוציא את האמת. אני פגוע מעצם זה שמישהו ניסה לפגוע באמינות וביושרה שלי, שהן ערך עליון".

סיפרת בעבר על הבטן המלאה שיש לך כנגד ראש הממשלה. זה לא מניע?
"אין מניע, אני שם את מבחן החברות בצד. נתניהו הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה לישראל, אני בליכוד ומגן עליו כיושב ראש הליכוד. הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה. מי שמכיר אותי יודע שאני אומר הכל בפנים, אין לי דבר וחצי דבר כדי לפגוע באיש, על אף שיש ביני לבינו מחלוקת עדיין".

למה אנשי נתניהו חושבים שאתה הדלפת את ההקלטות?
"אם הייתי מסתכל על זה מהצד גם אני הייתי חושב ככה, אבל אנשים לא יודעים היום כמה קל להאזין לכל אחד, בגרושים. זה לא דבר בעייתי להאזין מרחוק, להיות מחובר לאנשים שמאזינים ובעלי עניין על הטלפון שלי. אני אף פעם לא עונה לטלפון שלי, בדרך כלל הוא מחובר לעוזרים ולנהגים, ככה שמעולם לא הייתה לי שליטה על זה".

אתה טוען שאדם זר עלה לכם על השיחה?
"אני עושה עקוב אחריי לטלפון שלי לאנשים שמסביבי, אני אף פעם לא עונה לטלפון. יש מזכירות, נהגים ועוזרים ויכול להיות שמישהו מהם הקליט. שאני אפחד להגיד שהקלטתי אם אכן הקלטתי? זה הסגנון שלי, להקליט? אני מישהו שאפשר להגיד עליו שהוא מסתתר מאחורי דבריו? אני האיש הכי אמין שהיה ליד נתניהו, אני הכי אמין לליכוד. אמשיך לעזור לנתניהו לנצח את הבחירות בתור מנהיג הליכוד".

אתה זוכר את השיחה הספציפית הזאת שהוקלטה?
"אני זוכר שראש הממשלה מאוד רצה לראות את ערוץ 20 ממשיך להתקיים. הייתה סכנה לסגירה שלו. אני ביקשתי ממנו לעזור לי לפתור את הבעיה הזאת מול היועץ המשפטי לממשלה".

מיהו בכיר הליכוד שהיה חלק מהשיחה הזאת?
"אני לא זוכר. היו עוד אנשים על הקו, בהחלט, בדרך כלל ברוב השיחות עם ראש הממשלה יש עוד גורם אחד או שניים".

מהשיחות שפורסמו עולה התחושה שאתה כשר התקשורת היית סוג של בובה. אתה מתקשר לנתניהו שנותן לך הוראות בטלפון.
"אני בחשיבה וביצירה שלי חשבתי על פתרון לערוץ 20, לא ראש הממשלה ולא היועץ המשפטי לממשלה. אני הגיתי את כל הרפורמה של ערוץ 20, אף אחד לא עזר לי, אז אי אפשר להגיד שאני בובה. קיבלתי גיבוי מראש הממשלה ואיילת שקד לא הייתה צד בזה".

על ראש הממשלה נאסרה באותה תקופה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לעסוק בענייני תקשורת.
"אני מצהיר שבעניינים שאסור עליו לדבר הוא מעולם לא דיבר איתי, שזה בעיקר בזק וכל הנושאים הכלכליים. בעניין הערוצים יש לו אחריות כראש ממשלה. לא יכול להיות שיכבו את ערוץ 20 והוא יגיד, 'ראש הממשלה לא מתערב'. הוא המפקד. אמרתי לו שיש לי בעיות, שאני צריך גיבוי וככה התנהל העניין".

דוד ביטן מהליכוד התייחס לדבריו של קרא: "אני לא חוקר, אבל עובדה שמישהו הקליט את השיחה בפלאפון שלו, אין משהו אחר. זו שיחה טלפונית, לא שיחה אצל ראש הממשלה. בדרך כלל בהתייעצויות שראש הממשלה עושה יש עוד אדם אחד או שניים על הקו. אני לא רוצה להעליל על אף אחד, אבל זו שיחה שהוקלטה וזה לא בסדר שמקליטים שיחות עם ראש הממשלה".

אתה מאמין לקרא שזה לא הוא?
"האמת? לא. אין פה האזנות מרחוק. שמישהו האזין לטלפון שלו? נראה לי בעייתי".