בסיום פגישה לילית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין, השר במשרד המשפטים דוד אמסלם והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, הכריע ראש הממשלה כי צמצום עילת הסבירות יקודם במושב הנוכחי, חד-צדדית, בבליץ חקיקה שמטרתו לאשר את החוק בתוך שלושה שבועות, עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה. שינוי מעמד היועמ"שים ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ייבחנו בהמשך.

במקביל, חבר הכנסת מהליכוד חנוך מילביצקי, גיבש חוק לפירוק לשכת עורכי הדין. ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק וכעת היא תעבור לכנסת לאישור בשלוש קריאות. לפי הצעת החוק, הלשכה תהפוך לוולנטרית ותוקם מועצת עורכי דין.

בזמן שמפגינים נגד הרפורמה המשפטית צעקו מחוץ לביתו בפתח תקווה והפעילו אזעקה במטרה לשבש את הריאיון, התייחס מילביצקי לדיווח מהלילה על קידום צמצום עילת הסבירות: "נעשה את זה חד-צדדית, כיוון שכרגע אין לנו פרטנר. צריכים להתקדם עם חקיקת עילת הסבירות. אם באיזשהו שלב הם יירצו לחזור ולדבר איתנו, אפשר. הדלת תמיד פתוחה".

על הצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין אמר מילביצקי, "זה לא להרוג את הלשכה. זו אחת מהצעות החוק שהנחתי על שולחן הכנסת כבר בדצמבר. זה נועד לשחרר ציבור גדול של עורכי דין מתלות בגילדה. יש לי בטלפון עשרות, אם לא מאות, הודעות תמיכה מעורכי דין במהלך הזה".

היית מחוקק את זה גם אם אפי נוה היה מנצח?
"חד משמעית. לא תמכתי באפי נוה מעולם. זה בכלל לא קשור לבחירות האלה. החוק נעצר בגלל השיחות בבית הנשיא. לא רצו לתת לאופוזיציה להשתמש בזה באיזושהי צורה כדי לפוצץ את השיחות. אחרי שהשיחות פוצצו, אין יותר שום מניעה להתקדם עם החוק הזה. מקווה שכך יהיה באמת. יש לזה רוב גדול בקואליציה, זה יעבור".

לא מדובר בניסיון להחליש את הגוף הזה?
"ממש לא. לשכת עורכי הדין הוקמה כדי לשמור על כבוד המקצוע ולהשביח את מקצוע עריכת הדין. למרבית עורכי הדין במדינת ישראל, הרלוונטיות של הלשכה לחייהם המקצועיים ביום-יום כמעט ולא קיימת".

איש העסקים ארנון מילצ'ן העיד אתמול לראשונה במסגרת תיק 1000 וסיפר כי העניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות וחולצות. לדברי מילביצקי, "היו שם יחסים חבריים. יש הבדל בין מה שאולי נראה לאנשים ראוי או לא ראוי, לבין רף פלילי. על זה בדיוק נסוב המשפט כרגע. אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות ולראות מה יוחלט בסופו של דבר. יש לי חבר שכשאני נפגש איתו, מציע לי מדי פעם סיגר או משהו טוב לשתות. אף פעם לא היו לי חברים ברמת ארנון מילצ'ן. אני לא באמת יודע מה מקובל עם חברים ברמות הללו. צריכים לחכות לסוף".