מזה שנים, מלכת היופי במיל' רוית אסף מתחזקת קריירה כמאפרת מקצועית ואף מנהלת בית ספר נחשב לאיפור, המונה ארבעה סניפים ברחבי הארץ. אך בשבועות האחרונים, כך היא חושפת, נפלה לעוקץ בסך עשרות אלפי שקלים.

הבוקר (ה'), סיפרה חשפה אסף את המקרה ב"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" (קשת 12) על "העוקץ המנכ"לי" שעברה על ידי כנופיה שניסתה לשדוד מספר סניפים שלה במקביל - ובאחד מהם אף הצליחה.

"זה מתחיל לפני שבוע, בטלפון שמגיע לאחד הסניפים שלי", מספרת אסף לרסקין. "דיבר מישהו שמתחזה לאחד המנכ"לים, מחקה את הקול שלו בצורה בלתי רגילה, ופשוט מסביר שהוא בדרך ומבקש להכין לו את המעטפות בטענה שיגיע מישהו שייקח את זה. "מסתבר שיש כנופיות כאלה, זה נקרא 'עוקץ מנכ"ל'. כשהגעתי למשטרה, אמרו לי 'מה את מדברת? זה קרה הבוקר בקניון, וברשתות נוספות בשבוע שעבר".

View this post on Instagram

חג שמח

A post shared by Ravit Asaf - רוית אסף (@ravit_asaf) on

"באותו בוקר המתחזה דיבר עם מישהו יחסית חדש בחברה. הוא אומר לו 'בוקר טוב, מה שלומך', יש איזשהו סמול טוק, לכאורה הכי טריוויאלי ולגיטימי, ואומר לו 'תגיד לי אילו עסקאות היו, כמה כסף נכנס?', השיחה כביכול לגיטימית אך היא לא - יש אצלנו מערכת ממוחשבת, הארגון הכי מסודר בעולם, יודעים בדיוק מה נכנס, מתי נכנס, איזה קבלות יוצאות. אבל הם ידעו עם מי לדבר באותו הבוקר, והוא מבקש ממנו שינחה את המנהלת שתכין את מה שצריך, כי תיכף יגיע שליח לו צריך למסור את זה. הכל נורא בלחץ".

כמה כסף הוא ביקש ממנה להכין במעטפות?

"מה שהיה באותו היום - מדובר היה בעשרות אלפי שקלים, שכן אנחנו מוכרים  קורסים, אז רוב העסקאות הן בכלל לא במזומן, אלא באשראי, צ'קים ואמצעים אחרים. אבל הוא ידע לשאול את השאלות הנכונות, כמה כסף מזומן נכנס. הגיע שליח - שאגב, כרגע זה בחקירה, המשטרה בודקת ויש לנו גם משרד חקירות פרטי שמתפעל את העניין הזה - אנחנו עוד לא יודעים אם זה מישהו שקשור לאותה כנופייה, אם זה נהג מונית ששלחו אותו ואמרו לו 'לך, תביא' תמסור' וכו'. 

"היא נותנת לו את המעטפות, ובינתיים העוקץ מתבצע במקביל בכל הסניפים, שקיבלו את אותו הטלפון. לשמחתי,שלושה מהסניפים היו קצת יותר עירניים, הרגישו שמשהו קורה, כי זה לא משהו מקובל. יש שני אנשים אצלי בחברה, שהם היחידים שיכולים להגיע לקחת כסף, והם בודקים את זה מול קבלות שהכל מסודר. אין סיכוי שמישהו אנונימי מגיע לקחת".

View this post on Instagram

בכל הזדמנות מצטלמת עם התלמידות המדהימות והמוכשרות שלנו... קורס איפור, סניף אשדוד... @ravitasafschool #איןעלהתלמידותשליבעולם #קורסאיפורמקצועי

A post shared by Ravit Asaf - רוית אסף (@ravit_asaf) on

באותן 5-10 דקות, כשהבנו שזה קורה בסניפים אחרים, התקשרנו לאותו סניף ומתברר שזה היה באיחור של דקה וחצי. כמובן שהייתה שם מהומה, ופתאום הבינו מה קרה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי".

בשלב זה, מגלה אסף כי מדובר בתופעה מוכרת, שקרתה גם בקניונים אחרים ברחבי הארץ. אך איך הוא ידע לחקות את המנכ"ל של החברה? האם מדובר ב"עבודה מבפנים"? "אנחנו, כבעלים, בטוחים שמישהו בתוך הארגון שלנו היה שותף לדבר הזה", אומרת אסף, "אבל המשטרה אמרה לנו 'חבר'ה, תירגעו. זה עוקץ ידוע, עוקץ מנכ"ל'. נכנסתי לגוגל ונדהמתי לקרוא סיפורים, שכנראה באמת אנשים מצליחים לעשות את הדבר הזה".

יש ביטוח?

"לצערי לא, היות וזה לא מקרה קלאסי של גניבה אז אין ביטוח, אבל אני מניחה שהמשטרה תמצה את החקירה ואני מקווה שמשרד החקירות שלנו, שגם עוד פועל בתוך הרשת, יגיע למסקנות. גם אם לא נחזיר את כל הכסף - שלפחות נמצא את מי שאחראי לדבר הזה".