הנהלת הספארי הגישה תלונה במשטרה כנגד מרדכי דוד, צעיר שתועד נכנס אל חצר התנינים במקום ומתגרה בתנינים. "באתי לתת מסר לתנינים, שאני גואל אותם", נשמע מרדכי צועק בסרטון שרץ ברשתות החברתיות, "בוא אח שלי, על מי אתה מסתכל?". בסרטונים נוספים תועד מרדכי כשהוא נכנס גם לכלובי הקרנפים וההיפופוטמים: "באתי להחזיר את ההיפופוטמים בתשובה. מסר לעם, להיפופטמים, שיצביעו לבן גביר".

הבוקר (שני), בשיחה עם ניב רסקין, מרדכי ביקש להתנצל על מעשיו: "אני מתנצל על זה, זה היה מעשה שטותי. בטבע שלי אני לא מפחד מחיות, לא מפחד מתנין או מהיפופוטם. אני אוהב חיות, וכשבאתי לספארי שיעמם, כל החיות היו בפינה שלהן, לא זזו. לא היו שלטים ולא שערים, מה פתאום. הייתה גדר קטנה בגובה מטר. ירדתי שנייה ואמרתי, נעשה סרטון. לא חשבתי שיכול לקרות לי משהו, לא חשבתי שזה משהו כזה חמור".

"התנין לא רץ מהר בטבע, חשבתי שמקסימום אם יבוא לכיווני אברח", המשיך מרדכי, "בדיעבד זה היה מעשה שטות. אני רוצה להעביר מסר שזה מעשה מסוכן, לא אחראי ואני מתנצל עליו. למדתי את הלקח".

אילו תגובות אתה מקבל מאז שפורסם הסרטון?
"אנשים שלא מכירים אותי מקללים ואומרים, 'חבל שלא טרף אותו התנין', אבל זה לא אכפת לי. אנשים שמכירים אותי צחקו מזה".

דיברו איתך מהמשטרה?
"רוצים שאבוא לחקירה. דיברתי עם דוברת הספארי והתנצלתי בפניה, היא אמרה שיש סיכוי שהיא תוריד את התלונה".

הצעיר שתיעד את עצמו מתגרה בתנין מגיב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"שיעמם, כל החיות היו בפינה שלהן, לא זזו". מרדכי דוד מתגרה בתנין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

שמוליק יידוב, מנהל תחום בעלי החיים בספארי, גינה בחריפות את מרדכי: "כל אדם מן היישוב עם קצת שכל בראש וקצת היגיון סביר, לא היה עושה את הדבר הזה. כדי לרדת לתנינים צריך לקפוץ מעל גדר תקנית בגובה מטר ועשרה ולרדת גשר שנמצא בגובה מטר ושמונים. זה לא מעשה סביר. חבל לי שהוא קיבל את מה שהוא רצה - לייקים וחשיפה".

היית בספארי ביום שזה קרה?
"ראינו את זה רק בדיעבד, בטיקטוק. אם היינו רואים אותו בשידור חי, הבן אדם היה נעצר בו במקום. ראינו בטיקטוק ירידה לתנינים, זריקת עפר עליהם וניסיון לגרום להם לפעול. הכל בצורה פוגענית לחלוטין, תוך נטילת סיכון שהוא לא סביר בעליל. לא צריך לקרוא על תנין כדי להבין שתנין, כטורף שניזון מטרף ממארב, יכול לעשות את זה בשניות".

לחנך אנשים אי אפשר, אבל מה הלקח מבחינתכם? להציב מצלמות, אולי להגביה גדרות?
"אפשר לחנך. הרוב המוחלט של הציבור פועל לפי הכללים ומפעיל שכל ישר. אם בעבר היו מאות מקרים של האכלת בעלי חיים ביום, זה ממש נעצר ונמנע. אנשים מבינים, אבל מדי פעם יש את אלה שזה לא עובד עליהם. אנחנו עובדים חזק מאוד על נושא הפיקוח ויש גדרות כדי למנוע מבעלי החיים לצאת החוצה, אבל תמיד יימצא מי שיוכל לעקוף את החסמים האלה ולעשות פעולה שהיא לא תקינה שתסכן אותו, אחרים וגם את בעלי החיים. זה נזק אדיר ואני מקווה שלא יהיו לו חקיינים. הבן אדם קיבל זימון לחקירה ומקווה שהדין ימוצה איתו".